دیدار‌ معاون‌ سیاسی‌ ریاست‌الوزرای‌ حکومت سرپرست‌ با نماینده‌‌های اتحادیه‌ی متخصصین‌ خارج‌ مرز‌

مولوی عبدالکبیر در این‌ دیدار‌ش گفت که پالیسی حکومت سرپرست‌ افغانستان قدردانی و حمایت از کادرها و شخصیت‌های کشور است.

به‌گزارش خبرگزای سریع، طبق خبرنامه‌ای‌ که از سوی‌ ارگ نشر شده، آمده است که‌ مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست‌، با نماینده‌‌های اتحادیه‌ی متخصصین خارج مرز، در قصر سپیدار دیدار کرده است.

در خبرنامه آمده است که در این دیدار‌، داکتر دوست‌محمد ځدران و داکتر غلام حضرت به نمایندگی از این اتحادیه، گفتند که اتحادیه‌ی‌ یادشده با داشتن ۱۶۰ داکتر مسلکی و متخصص، به شهروندان کشور خدمات عرضه می‌کند و تعداد زیادی از افغانان متخصص مقیم خارج آماده‌اند که دوباره به‌کشور برگردند.

طبق خبرنامه‌، این نمایندگان افزوده‌اند‌ که نسبت به گذشته، ظرفیت‌های شان در بخش صحی ارتقاء یافته و تداوی بسیاری از مریضی‌ها‌ را در داخل کشور انجام می‌دهند.

از سویی‌هم، آنان شماری از مشکل‌ها‌ و پیش‌نهاد‌های‌ اتحادیه‌ی‌ متخصصین خارج مرز را با معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز شریک کردند.

بر اساس خبرنامه‌،‌ مولوی عبدالکبیر در این دیدار‌ از تلاش‌های داکتران و کارمندان سکتور صحی در کشور قدردانی‌ کرده‌، این متخصصین را سرمایه‌ی بزرگ کشور خواند و گفت که افغانستان در هر حالت به آنان نیاز دارد.

وی‌هم‌چنان‌ افزوده‌ است‌ که پالیسی حکومت سرپرست‌ افغانستان، قدردانی و حمایت از کادرها و شخصیت‌های کشور است و برای آنان در راستای فراهم‌کردن هرگونه سهولت‌ها تلاش می‌کند.

او گفت‌: «از این‌که افغانان بی‌بضاعت و فقیر هستند، نیاز است که ادارات صحی دولتی و خصوصی در راستای تشخیص و تداوی آنان از دقت و مهربانی کامل کار بگیرن».

در خبرنامه آمده است که‌ مولوی عبدالکبیر، به‌اعضای اتحادیه‌ی متخصصین خارج مرز اطمینان داده‌ که مشکل‌ها‌ و پیشنهاد‌های‌ آنان را به‌خاطر حل، با اداره‌های‌ مربوطه شریک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا