دیدار‌ معین وزارت تحصیلات عالی با‌ هیئت کالج سی‌پی‌اس‌پی پاکستان 

معین وزارت تحصیلات عالی در دیدار با  هیئت کالج  “سی پی اس‌پی”  پاکستان از آنان  تقاضا نمود که در بخش طبابت با این وزارت هم‌کاری نمایند.

به‌اساس خبرنامه‌ی دفتر مطبوعاتی وزارت تحصیلات عالی، حافظ محمد حامد حسیب، معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی با رئیس و هیئت هم‌راه کالج “سی‌پی‌اس‌پی” پاکستان دیدار و روی هم‌کاری‌های اسن‌ کالج ‌با افغانستان و به‌ویژه تحصیلات عالی صحبت کرد.

طبق خبرنامه، حامد حسیب‌،‌ در این‌ دیدار در مورد تحصیلات عالی طبی و شفاخانه‌های تدریسی وزارت تحصیلات عالی معلومات داده است.

به‌‌گفته‌ی‌ وی‌ ‌افغانستان در‌ نزدیک به‌نیم قرن گذشته با مشکل‌های‌ زیادی روبرو بوده‌ که در نتیجه موجب‌ به‌ صدمه‌دیدن‌‌ زیر ساخت‌‌های‌ طبی‌ و شفاخانه‌های تدریسی گردیده است‌.

در ادامه‌ وی از هیئت یاد شده تقاضا نمود که در بخش طبابت با این وزارت هم‌کاری نمایند.

از سوی‌هم، پروفیسور داکتر محمد شعیب شفیع، رئیس کالج “سی‌پی‌اس‌پی” پاکستان در مورد کالج یاد شده معلومات مفصل را با‌ پرزنتیشنی‌ ارایه کرده گفت که آنان حاضر‌اند تا در بخش اکمال تخصص داکتران افغان و ایجاد نماینده‌گی کالج یاد شده با افغانستان هم‌کاری نمایند.

به گفته‌ی‌ آنان در حال حاضر حدود ۳۰۰ تن از داکتران افغان در ۲۷ رشته‌ی طبی در شهر‌های مختلف پاکستان مصروف تکمیل‌ کردن‌ تخصص شان می‌باشند و هم‌چنان ۱۸ تن دیگر فارغ شده‌اند.

شایان‌ ذکر است‌‌ که کالج یاد شده‌ ‌یک نهاد مستقل در بخش تحصیلات عالی صحی به‌سطح فوق لیسانس در آن کشور می‌باشد که برعلاوه‌ی‌ پاکستان در شماری از کشور‌های دیگر نیز نماینده‌گی‌ دارد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2457b
دکمه بازگشت به بالا