دیدار کاظمی قمی با «ملا برادر»؛ توافق برای ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و معاون نخست وزیر امارت اسلامی طی دیداری در کابل برای ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری توافق کردند.

 «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش در کابل با «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر امارت اسلامی دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط مقامات امارت اسلامی، در این دیدار دو طرف درباره «گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه های مختلف توافق شد».

«احمدالله متقی» از مسئولان مطبوعاتی حکومت در توییتی اظهارداشت که استفاده از تجربه های جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با تروریسم نیز در این نشست مطرح شده است.

کاظمی قمی پیش از این نیز در دیدار با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی و شمار دیگری از مقامات بلندپایه امارت اسلامی گفت: ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند و جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار «هردو جانب روی مسایل اقتصادی، تجارتی و پروژه‌های توسعه‌ای بحث و تبادل نظر کردند و بر ادامه چنین دیدارهایی تاکید نمودند».

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان روز گذشته برای سفری 3 روزه در رأس یک هیئت بلندپایه به کابل آمده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1055b
دکمه بازگشت به بالا