رئیس اتاق تجارت در نمایشگاه هند شرکت کرد
اتاق تجارت و سرمایهگذاری افغانستان اعلام کرد که رئیس عمومی این اتاق در رأس یک هیئت رسمی به هند سفر کرده و در نمایشگاه بینالمللی ساختمانی بهارت بیلدکان با سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف دیدار و گفتوگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ اتاق تجارت و سرمایهگذاری افغانستان از سفر سید کریم هاشمی، رئیس عمومی این اتاق، به هند و حضور وی در نمایشگاه بینالمللی ساختمانی بهارت بیلدکان خبر داد.
بر اساس خبرنامه این نهاد، در این نمایشگاه نمایندگان و مقامهایی از ۸۰ کشور جهان، از جمله افغانستان، حضور داشتهاند و محصولات زراعتی، صنعتی و ساختمانی در ۳۵۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.
در حاشیه این رویداد، سید کریم هاشمی با شماری از سرمایهگذاران، بازرگانان و فعالان اقتصادی هندی و بینالمللی دیدار کرد و درباره فرصتهای سرمایهگذاری و گسترش همکاریهای اقتصادی گفتوگوهایی انجام داد.
وی همچنین با همراهی نوراحمد نور، سفیر افغانستان در هند، و سید عماد هاشمی، اتشه صحی افغانستان، از غرفههای شرکتهای معتبر بینالمللی بازدید کرد.
بر بنیاد اطلاعات اتاق تجارت و سرمایهگذاری، رئیس این اتاق در دیدار با مقامهای تجاری و فعالان بخش خصوصی هند، ظرفیتها و فرصتهای سرمایهگذاری در افغانستان، بهویژه در بخش مواد خام ساختمانی را تشریح کرد و از شرکتهای هندی برای سرمایهگذاری در این حوزه دعوت به عمل آورد.
هاشمی همچنین در جریان این سفر از یک شرکت بزرگ تولید داروهای سنتی بازدید کرد و بر توسعه همکاریهای تجاری میان افغانستان و هند در زمینه صادرات و واردات گیاهان دارویی تأکید نمود.
رئیس اتاق تجارت و سرمایهگذاری افغانستان با اشاره به افزایش نیاز بازار افغانستان به مصالح ساختمانی و وجود ظرفیتهای گسترده معدنی در کشور، اظهار داشت که افغانستان میتواند به مقصدی مناسب برای سرمایهگذاران خارجی، بهویژه شرکتهای هندی، تبدیل شود.
این سفر در راستای تلاشها برای تقویت روابط اقتصادی و جذب سرمایهگذاری خارجی در افغانستان انجام شده است.

