رئیس جمهور ایران: اروپایی‌ها مرزها را برداشتند اما ما مسلمانان بین هم دیوار کشیدیم

به گزارش خبرگزاری سریع؛ سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع “همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تمرکز بر مسئله فلسطین”صبح امروز پنجشنبه افتتاح شد و از تاریخ بیست و نهم تا سی و یکم سنبله سال ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

مسعود پزشکیان در اجلاس 38مین اجلاس بین‌المللی کنفرانس وحدت اسلامی که توسط مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز در تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشته که باید دست به دست هم بدهیم و وحدت کشورهای اسلامی می‌تواند ما را تقویت کند.

رئیس جمهور ایران گفته است اروپایی‌ها با همه جنگ و جنجال های که با یکدیگر داشتند مرزها را برداشتند و پول‌ها را یکی کردند، اما ما دیوار گذاشتیم و همدیگر را می‌کشیم و این تفرقه دشمن است که در بین ما ایجاد شده است.

وی بیان داشت: پیامبر (ص) وقتی آمدند قبایل اوس و خزرج سال‌ها بود همدیگر را می‌کشتند و با هم می‌جنگیدند و روزی که پیامبر (ص) به آنجا رسیدند فرمودند که با هم برادر شوید و پیمان اخوت دادند.

در دیگر سخنرانی مراسم افتتاحیه، شیخ شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن با ابلاغ سلام عبدالملک الحوثی، برای این کنفرانس آرزوی موفقیت کرد و بیان داشت: اینکه اسرائیل به راحتی دست به نسل کشی می‌زند اختلاف مسلمانان است.

همچنان شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق گفت: مجاهدت محور مقاومت در تاریخ ثبت خواهد شد و با بیان وحدت بین مسلمین اظهار داشت: امت اسلامی که دو میلیارد نفر در کل جهان را تشکیل می‌دهند در بسیاری از کشورها به استضعاف کشیده شده اند و امروز در امت اسلامی برخی افراد نسبت به ظلم ظالمان عقب می‌نشینند اما برخی نیز با مسلمانان همکاری می‌کنند.

شیخ عبدالعزیز سرحان، مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام از عربستان سعودی طی سخنانی گفت: دین اسلام تمدن اسلامی را به عنوان الگویی برای آبادانی دنیا ارائه داده است.

مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام با بیان اینکه اتحادیه جهان اسلام که مقر آن در مکه مکرمه است، همه مسلمانان را به تقریب و وحدت و نشر و گسترش وحدت اسلامی فرا می‌خواند تا امت اسلامی بتواند رسالت تمدنی خود را به جهانیان اعلام کند.

گفتنی است سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از روزهای قبل با برگزاری وبینارهای تخصصی کار خود را آغاز کرده بود و امروز در سالن اجلاس سران در تهران افتتاح شد، تا سی و یکم ماه سنبله سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2564b

 

 

دکمه بازگشت به بالا