رئیس جمهور ایران به امریکا می‌رود

خبرگزاری سریع: غلام‌حسین اسماعیلی، رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران روز گذشته 23 سنبله، در حاشیه نشست هیئت دولت این کشور به خبرنگاران گفت که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قصد دارد تا برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویارک سفر کند.

چندی پیش علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران گفته بود که برنامه‌ریزی‌های اولیه جهت اشتراک ابراهیم رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است.

این در حالی است که رئیس جمهور ایران، سال قبل به نیویارک سفر نکرد، اما سخنان ضبط شده او به صورت ویدئویی در مجمع عمومی سازمان ملل پخش گردید.

سخنگوی وزارت خارجه ایران سال گذشته، درباره علت عدم حضور رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: “ایشان به خاطر برخی محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌هایی که باید قبل و در زمان سفر انجام می‌شد، ترجیح دادند که وزیر خارجه در نشست شرکت کند و خودشان بر خط سخنرانی می‌کنند.”

ابراهیم رئیسی یکی از چندین مقامات ایران است که در لیست تحریم‌های ایالات متحده امریکا قرار دارد، ولی وزارت خارجه امریکا معمولاً برای رهبران کشورهای مختلف جهت شرکت در نشست‌های سازمان ملل که مقر آن در نیویارک است، ویزای سفر صادر می‌کند.

این در حالی است که پیشتر یک گروه هفت نفری از سناتوران جمهوریخواه امریکایی در نامه‌ای از رئیس جمهور این کشور خواسته بودند تا درخواست ویزه رئیس جمهور ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را رد کند.

دکمه بازگشت به بالا