رئیس جمهور لبنان: با تثبیت آتش‌بس اسرائیل مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد

رئیس‌جمهور لبنان، با اشاره به روند جاری مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب این کشور، تأکید کرد که با تثبیت توافق آتش‌بس، نیروهای رژیم اسرائیل ناچار به عقب‌نشینی از مناطق اشغالی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ جوزف عون، رئیس‌جمهور لبنان، روز چهارشنبه در سخنانی تازه به بررسی آخرین وضعیت میدانی و سیاسی در جنوب این کشور پرداخت. وی با بیان اینکه تلاش‌های فشرده‌ای برای برقراری ثبات و آتش‌بس پایدار در جریان است، تصریح کرد که عقب‌نشینی قوای نظامی رژیم اسرائیل، مرحله‌ای کلیدی است که پس از تثبیت نهایی آتش‌بس اجرایی خواهد شد.

رئیس‌جمهور لبنان در خصوص روند دیپلماتیک این بحران خاطرنشان کرد که مذاکرات میان بیروت و تل‌آویو هم‌اکنون در واشینگتن جریان دارد. وی با تفکیک میان مسیرهای مختلف دیپلماسی، تأکید ورزید که این گفتگوها مستقل از نتایج نشست‌های برگزار شده در سوئیس میان مقامات ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود.

عون همچنین به موضوع حساس تعیین مناطق نمونه در نوار مرزی اشاره کرد و گفت که جزئیات این طرح همچنان زیر بررسی‌های فنی قرار دارد و نهایی شدن آن مستلزم تایید طرف مقابل است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن استقبال از موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور سوریه، گفت که بیانات بشار اسد با واکنش‌های مثبتی در داخل لبنان روبرو شده و به تمامی شایعات و پروپاگانداهای پیرامون نقش نظامی سوریه در لبنان پایان داده است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید