رایزنی مشترک امریکا و عراق بر نحوه خروج ائتلاف بین المللی از عراق

خبرگزاری سریع، کابل: منابع عراقی از خروج ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا تا سال ۲۰۲۵ خبر دادند.
چهار منبع عراقی گفتند که عراق تمایل دارد نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، از سپتمبر سال جاری از عراق خارج شوند و پرونده ائتلاف بین المللی تا سپتامبر ۲۰۲۵ به صورت کامل بسته شود.

بنا به گفته‌های منابع مذکور و مسئولان امریکایی، موضع عراق با مقامات امریکایی در واشنگتن طی نشستی امنیتی مطرح خواهد شد و تاکنون توافق رسمی برای پایان حضور ائتلاف بین المللی یا جدولی برای زمانبندی خروج آنها وجود ندارد.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که دو طرف این هفته در واشنگتن، چگونگی انتقال ماموریت ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا براساس تهدید داعش را بررسی می کنند.

در همین حال، «نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» تحت رهبری امریکا سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌بردی را از پایگاه‌های نظامی مستقر در اقلیم کردستان عراق به پایگاه‌های نظامی مستقر در حومه‌های ولایات الحسکه و دیرالزور در شمال و شرق سوریه منتقل کردند.
براساس گزارش العربی الجدید، الحسکاوی می‌گوید، این کاروان حامل چهار سامانه دفاع هوایی از نوع اَوِنجِر است که آنها سامانه‌های پرتاب موشک کوتاه‌برد آمریکایی هستند که برد آنها به ۴۴۳ کیلومتر می‌رسند، متحرک هستند و از موشک‌های استینگر استفاده می‌کنند.
وی همچنین افزود، یکی از این سامانه‌ها وارد پایگاه «خراب الجیر» شده و سایر آنها به پایگاه «الشدادی» در حومه جنوبی الحسکه، پایگاه میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی دیرالزور و پایگاه میدان گازی «کونیکو» در حومه شمالی دیرالزور منتقل شدند. این سامانه‌ها روی وسایل نقلیه متحرک آمریکایی «هاموی» برای پرتاب موشک‌های (زمین به هوا) حمل می‌شوند.

پیشتر اردوی امریکا به پایگاه نظامی خود در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ در ولایت الحسکه سوریه کاروانی متشکل از ۴۰ موتر نظامی اعزام کرد.
براساس اطلاعات دریافتی از منابع محلی، این کاروان با عبور از گذرگاه مرزی الولید در مرز سوریه و عراق وارد ولسوالی الشدادی در الحسکه شد.
با این کاروان، مهمات، اتاق‌های پیش‌ساخته و سامانه‌های پدافند هوایی اونجر به سوریه ارسال شد. بالگردهای آمریکا این کاروان را همراهی کردند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2042b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا