رایزنی وزرای خارجه پاکستان و امریکا در واشینگتن

وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به واشینگتن، با همتای امریکایی خود دیدار و گفتگو کرد؛ نشستی که در آن دو طرف بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری و مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان در مقر وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشینگتن، با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه امریکا دیدار کرد. دو طرف در این نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه پرداختند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مارکو روبیو در این دیدار از تلاش‌ها و نقش‌آفرینی اسلام‌آباد در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تقدیر کرد. وزرای خارجه دو کشور همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و پیشرفت‌های مثبت در روابط فیمابین، بر ضرورت حفظ این شتاب تأکید کردند.

رئیسان دستگاه دیپلماسی پاکستان و امریکا در پایان این نشست توافق کردند تا سطح همکاری‌های مشترک را در حوزه‌های کلیدی زیر ارتقا دهند:

اقتصاد و بازرگانی: توسعه حجم تجارت دوجانبه و تسهیل بسترهای سرمایه‌گذاری مشترک.

امنیت و دفاع: تقویت تعاملات امنیتی و هم‌افزایی در زمینه مبارزه با تروریسم و شبه‌نظامی‌گری در منطقه.

دیپلماسی پایدار: تداوم تبادل هیات‌های دیپلماتیک در سطوح عالی و تعمیق مشارکت‌ها بر پایه منافع متقابل.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید