رهبر انقلاب اسلامی ایران: پیگرد حقوقی و بینالمللی عاملان جنایات جنگی در ایران اولویت دستگاه قضایی است
آیتالله سیدمجتبی خامنهای در پیامی ضمن تأکید بر لزوم تحقق تحول عملی در دستگاه قضای این کشور، پیگرد بینالمللی عاملان جنایات جنگی سالهای ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ را به عنوان مهمترین اولویت حقوقی کشور تعیین کردند و از مسئولان قضایی خواستند تا با جدیت، گریبان جنایتکاران جنگی را در محاکم جهانی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ حضرت آیتالله سیدمجتبی خامنهای در پیامی که به مناسبت سالگرد شهادت آیتالله بهشتی و یارانش منتشر شد، ضمن تبیین وظایف اصلی قوه قضائیه این کشور، رویکرد جدید این دستگاه را در مواجهه با دشمنان خارجی ترسیم کردند.
ایشان در این پیام، احقاق حقوق ملت ایران را محدود به مسائل داخلی ندانسته و تصریح کردند که پیگیری جنایات رژیم اسرائیل و حامیان غربیاش در سالهای اخیر، از اهم واجبات است. ایشان با اشاره مستقیم به فجایع صورت گرفته در میناب و لامِرد، تأکید کردند که این جنایات که شامل کشتار غیرنظامیان و هدف قرار دادن زیرساختها بوده است، باید به صورت مستند در دادگاههای داخلی و بینالمللی پیگیری شود.
رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اعترافات وقیحانه سران رژیم اشغالگر قدس به دست داشتن در این جنایات، این اقاریر را سندی آشکار برای محکومیت آنان دانسته و از دستگاه قضا خواستند تا با استفاده از عناصر زبده و صالحه، این پروندهها را تا صدور حکم و اجرای عدالت پیش ببرند.
در کنار این اولویتِ فراملی، ایشان خطاب به مسئولان قضایی تأکید کردند که عدالت باید در زندگی روزمره مردم ملموس باشد و مردم نباید برای رسیدن به حق خود، در پیچ و خمهای اداری گرفتار شوند؛ به گونهای که هیچکس، حتی صاحبمنصبان، به پشتوانه قدرت و نفوذ خود، جرأت تعدی به حقوق مردم را نداشته باشد.

