روسیه از کوریای‌شمالی مهمات درخواست کرده است

خبرگزاری سریع: نیویارک تایمز روز گذشته ۱۴ سنبله، با نشر گزارشی می‌گوید که یافته‌های اطلاعاتی امریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، گویای آن است که وزارت دفاع روسیه برای ادامه جنگ خود علیه اوکراین، در تدارک خرید مهمات از جمله میلیون‌ها موشک و گلوله توپ از کوریای‌شمالی است.

یکی از مقامات امریکا روز گذشته ۱۴ سنبله، به شرط عدم انتشار نام خود گفت که روی آوردن روسیه به یک کشور منزوی مانند کوریای‌شمالی، نشان‌دهنده این است که ارتش این کشور دچار کمبود شدید مهمات در اوکراین است که بخشی از آن نتیجه تحریم‌ها محسوب می‌شود.

مقامات اطلاعاتی امریکا معتقدند که روسیه احتمالاً در حال ارزیابی خریدهای تسلیحاتی بیشتری از کوریای‌شمالی برای آینده باشد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که چندی پیش دولت امریکا تایید کرد که ارتش روسیه در ماه اگست، از ایران پهپادهای نظامی برای جنگ در اوکراین تهیه کرده است.

کاخ سفید همچنان هفته گذشته گفت که روسیه برای استفاده از پهپادهای ایرانی به مشکلات فنی برخورده است.

پیشتر رسانه‌های امریکایی گزارش داده بودند که روسیه از پهپادهای تهاجمی ایران در جنگ اوکراین استفاده می‌کند. روسیه از این پهپادها کار می‌گیرد تا شتاب عملیات جنگی نظامیان روسیه در جبهه‌های جنگ در اوکراین کاسته نشود.

دکمه بازگشت به بالا