روسیه سیستم‌ آبرسانی و گرمایشی مکروریان‌ها را بازسازی می‌کند

مسئولان در ریاست حفظ و مراقبت مکروریان‌ها می‌گویند که کشور روسیه را متقاعد ساخته‌اند تا سیستم‌های آب‌رسانی و مرکز گرمی از کار افتاده مکروریان‌ها را بازسازی و یا تجدید کنند.
یک تیم از مهندسان کشور روسیه به منظور سروی بازسازی سیستم‌های از کار افتاده و قسماً فعال مرکز گرمی و آبرسانی مکروریان‌ها به کابل آمده تا هزینه بازسازی و یا تجدید این سیستم‌ها را برآورد کند.
غلام عمر عبدالله رییس حفظ و مراقبت‌ مجتمع رهایشی مکروریان‌ها امروز چهارشنبه(۴ جوزا) در یک نشست مشترک خبری با تیمی از مهندسان روسی در کابل گفت: بازسازی سیتسم‌های مرکز گرمی، آبرسانی و فاضلاب مکروریان‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد.
آقای عبدالله سیستم مرکز گرمی مکروریان‌ها را نا کار آمد خوانده گفت: ما تنها در فصل زمستان ۲۰۰ میلیون افغانی در سیستم مرکز گرمی مصرف می‌کنیم ولی باز هم واحد‌ها گرم نمی‌گردد.
رییس حفظ و مراقبت مکروریان‌ها افزود: ما از کشور دوست روسیه خواستیم که این سیستم‌ها را بازسازی و یا تجدید کند تا دیگر مصارف هنگفت برای مرکز گرمی و دیگر سیستم آن مصرف نکنیم و با عیار ساختن سیستم‌های جدید و هزینه کمتر خدمات بهتر را ارایه کنیم.

الکسی مازیرین انجنیر روسی گفت: ما بدون توقع متعهد هستیم تا سیستم‌های قدیمی مکروریان‌ها را سروی کرده آن را با سیستم‌های جدید عیار سازیم.
وی با بیان اینکه همسایه خوب بهتر از برادر است گفت: منحیث یک همسایه خوب افغانستان پروژه‌ مکروریان‌ها را بازسازی، تجدید و به فعال می‌کنیم.
هم اکنون حدود ۷۵ هزار آپارتمان رهایشی مکروریان‌ها در کابل وجود دارد که به گفته مسئولان، حدود ۱۱۰ هزار شهروند کابل در آن سکونت دارند.

گزارشگر:

سید سعید مرتضوی
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا