روسیه: میلیاردها دالر پول فرستاده به افغانستان به جیب دست نشانده‌های فاسد امریکا رسید

نمایندگی دایم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرده که میلیاردها دالر از پول های فرستاده شده به افغانستان، به جیب دست نشانده های فاسد امریکایی رسید و این کشور همجنان برای توسعه، نیازها به کمک های بین المللی دارد.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل؛ اطلاعیه‌ای را که از سوی نمایندگی امریکا در سازمان ملل به تاریخ 20 جنوری امسال منتشر شد و در آن حقایقی در مورد بازیابی رهبری امریکا در سازمان ملل در سال اول ریاست جمهوری جو بایدن ذکر شده است، به تبصره گرفت.

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید: “تلاش های دولت امریکا برای ارائه سیاست خود در افغانستان به عنوان یک سیاست موفقیت آمیز بیش از حد ریاکارانه به نظر می رسد. نتیجه حضور بیست ساله نیروهای امریکایی و متحدان ناتوی آنها را به سختی می توان یک پیروزی تلقی کرد. این حضور کاملا برعکس اظهارات جانب امریکا است”.

نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: “امریکایی ها با یک مأموریت ویژه – مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شدند. اما در واقعیت، ورود آنها به این کشور تنها به تقویت جایگاه آن به عنوان کانون تروریسم و مواد مخدر کمک کرد.”

در ادامه اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل آمده است: همانطور که مسکو اشاره می کند، در طول سال ها حضور امریکا در افغانستان، همراه با القاعده و گروه های مرتبط با آن در افغانستان، داعش ظهور کرده و نفوذ خود را شدیدا تقویت کرد. در پهلوی آن و رشد تولید مواد مخدر به سطوح بی سابقه ای رسید.

دیپلمات های روسی می گویند: “میلیاردها دالر پول های تزریقی به جیب دست نشانده های فاسد امریکایی رسید. در نتیجه، افغانستان بدون هیچ چشم اندازی برای توسعه مستقل به یک کشور وابسته به کمک های بین المللی مبدل شد.”

حضور طولانی مدت ایالات متحده در افغانستان، تلفات هزاران افغان عادی و سربازان امریکایی را به همراه داشت و میلیاردها دالر نیز هزینه شده است.

به گفته نمایندگی روسیه در سازمان ملل: “نتیجه مذاکرات جداگانه امریکا با طالبان، پشت سر افغان ها، حمایت از رژیم پوسیده اشرف غنی و روی کار آمدن طالبان، خروج غیرمسئولانه نیروهای امریکایی این همه آیا از موفقیت های امریکا بود که عکس هایی از سقوط افغان ها از شاسی بوئینگ امریکایی در سراسر جهان منتشر شد.”

به گزارش اسپوتنیک؛ نمایندگی روسیه ابراز داشت: “در این زمینه، اقدامات ایالات متحده برای انتقال مسئولیت بحران فعلی افغانستان و همچنین اظهارات در مورد کمک سایر کشورها به بازسازی آن کشور پس از بیست سال حضور ناتو در آنجا، بسیار ناپسند به نظر می رسد.”

علاوه بر این، مأموریت دائمی روسیه توجه ویژه را به اقدامات ارتش ایالات متحده “در انجام حملات هوایی بی نظم، کشتار غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان، بدون محاکمه یا تحقیق” متمرکز نموده است.

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در اخیر تأکید کرد: “اقدامات شرکت های خصوصی امریکایی که در افغانستان فعالیت داشتند، نیز نباید فراموش شوند. تحقیقات درباره جنایات فجیع و همچنین کشاندن عاملان به عدالت توسط واشنگتن تعلیق وهر گونه تلاش از سوی دیوان کیفری بین المللی توسط ایالات متحده تحریم، تهدید و سرکوب شد.”

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا