سازمان مهاجرین گامی امید آفرین برای نگاه اسلامی و انسانی به مهاجرین

به گزارش خبرگزاری سریع، آیت الله سید ابرهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، طی سخنانی در جلسه شواری اداری ولایت یزد این کشور بر لزوم تشکیل «سازمان مهاجرین» برای رسیدگی همه جانبه به مشکلات مهاجرین تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور چند دهه مهاجرین در جمهوری اسلامی خطاب به وزیر کشور گفت: ما در وزارت کشور یک بخش اتباع داریم که در استانداری‌ها هم هست، اما برای اداره مسئله مهاجرین کافی نیست. ما باید «سازمان مهاجرین» را تشکیل بدهیم و در این سازمان مهاجرین، مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مسائل حقوقی مهاجرین، مسائل احوال شخصیه، ازدواج، طلاق و مسائل مختلفی را که دارند، رسیدگی کنیم.

وی با بیان این مطلب، افزود «ما نیاز به سازمان و سازوکار فعالی داریم که بتواند همه ابعاد مشکلات این عزیزان را دنبال کند». آقای رئیسی گفت: مسئله مهاجرین، مسئله‌ای نیست که بگوییم تا فردا و پس فرداست؛ کما اینکه چند دهه است کشور ما میزبان این میهمانانی است که در کشور حضور دارند و این میهمانانی که در کشور ما هستند مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند، لذا سازمان فعالی نیاز است که با قوت همه این شئون را دنبال کند.

سخنانی که از سوی رئیس جمهوری اسلامی مطرح شد، پس از سال‌ها بارقه امید را در دل چند میلیون مهاجر مقیم ایران اسلامی، برای برخورداری از حقوق بایسته انسانی و اسلامی آنان زنده می‌کند. در واقع با این سخنان آقای رئیسی می‌توان به احیای فرمایش معمار انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله مبنی بر مرز نداشتن اسلام، امید پیدا کرد، چه اینکه سال‌هاست چنین سخنی از زبان رئیس قوه مجریه کشور شنیده نشده است!

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا