سخنگوی امارت اسلامی: افراد فراری جایزه‌های مبارزه برای حقوق بشر را می‌گیرند!

یک سخنگوی امارت اسلامی می گوید کسانی که با امتیازات دالری در نهادهای مختلف و در دفاتر مجلل کار می کردند، با آمدن حکومت جدید فرار کردند، اکنون جایزه های مبارزه برای حقوق بشر را می گیرند.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی در توییترش نوشته که «آن عده‌ای که با امتیازات دالری در نهادهای مختلف در دفاتر مجلل کار می‌کردند، نه پیاده شدند، نه گرسنه شدند، نه بندی شدند و به مجرد آمدن تحول (با آنکه عفو عمومی اعلان شده بود) به جای این که در پهلوی مردم بمانند برای زندگی راحت‌ فرار کردند، امروز جایزه‌های «مبارزه» برای حقوق بشر را می‌گیرند.»

این توییت سمنگانی احتمالا در واکنش به اعطای جایزه حقوق بشر فرانسه – آلمان به شهرزاد اکبر، رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان است.

این در حالیست که آلمان و فرانسه روز جمعه دهم دسامبر اعلام کردند که شهرزاد اکبر، رئیس پیشین کمیسیون مستقل حقوق بشر، برنده جایزه حقوق بشر فرانسه – آلمان شد. وزیران خارجه آلمان و فرانسه این جایزه حقوق بشر را به ۱۵ تن از فعالان حقوق بشر اهدا کردند.

اهدای جایزه به شماری از چهره های مطرح در این اواخر انتقاد های شماری از فعالان را در افغانستان را عملآ در برابر طالبان صدا بلند می کنند برآشفته ساخته است. شماری از این افراد، اهدای این جوایز را عادلانه نمی دانند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا