سخنگوی وزارت خارجه ایران: امریکا با بحران گرسنگی دستوپنجه نرم میکند
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به آمارهای منتشرشده از سوی نهادهای امریکایی و بینالمللی، اعلام کرد که ایالات متحده با بحران جدی ناامنی غذایی روبهرو است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی در فضای مجازی به وضعیت گرسنگی و ناامنی غذایی در ایالات متحده پرداخت و نوشت که امریکا خود بهشدت نیازمند احسان و خیرات برای رفع بحران گرسنگی در داخل این کشور است.
وی با استناد به گزارش سازمان جهانی آموزش خدمات گرسنگی اعلام کرد که در امریکا بیش از ۴۷ میلیون نفر، از جمله یک کودک از هر پنج کودک، به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم دسترسی ندارند. به گفته او، از سال ۲۰۲۰ تاکنون شمار افرادی که با ناامنی غذایی مواجهاند، ۴.۲ میلیون نفر افزایش یافته است.
بقائی همچنین به گزارش سازمان Feeding America اشاره کرد و افزود که بر بنیاد این گزارش نیز، ۴۷ میلیون امریکایی با ناامنی غذایی روبهرو هستند و هر روز پیامدهای بهداشتی و اجتماعی ناشی از گرسنگی را تحمل میکنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه، با لحنی انتقادی به توقف روند گزارشدهی رسمی در امریکا اشاره کرد و گفت پس از ۳۰ سال انتشار پیوسته گزارش سالانه درباره وضعیت گرسنگی و ناامنی غذایی، وزارت کشاورزی امریکا از سپتمبر ۲۰۲۴ بهگونهای خاموش و بدون سروصدا، تهیه این گزارش را متوقف کرده است.
او در پایان، با کنایه نوشت که ظاهراً با قطع انتشار آمارهای ناخوشایند، مشکل گرسنگی در امریکا نیز حل شده و اکنون نزدیک به دو سال است که دیگر خبری از این بحران در گزارشهای رسمی دیده نمیشود.

