سفر هیئت اداره خط آهن امارت اسلامی به ایران

یک هیات از اداره خط آهن امارت اسلامی به منظور گفتگو با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده است.

اداره خط آهن کشور امروز شنبه (21 جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته که این هیات سه نفری پیش از چاشت امروز به ریاست ملا بخت الرحمن شرافت، رییس عمومی اداره خط آهن افغانستان در یک سفر رسمی به ایران سفر کرده است.

بر بنیاد اعلامیه، انجینر عبدالباری صدیقی، معاون تخنیکی و ملا عبدالجبار نوری، سرپرست ریاست تفتیش این اداره شامل هیات اند.

اداره خط آهن افزوده که این هیات در مورد از سرگیری ترمیمات قطعۀ سوم خط آهن خواف ـ هرات، آغاز دوبارۀ انتقالات و تنظیم نمودن برنامه های آموزشی و مسلکی برای پرسونل ادارۀ خط آهن افغانستان با مسوولین وزارت راه و شهرسازی و ادارۀ خط آهن آن کشور (ایران) بحثهای مفصل خواهد کرد.

اعلامیه افزوده، همچنین این هیات با طرف ایرانی در مورد پیشنهادی که چندی پیش نمایندۀ ویژه وزیر راه و شهرسازی آن کشور در دیدار با آقای شرافت در کابل مبنی بر این‌که سکتور خصوصی آن کشور دلچسپی دارد تا در زیربنا های خط آهن افغانستان سرمایه گذاری کند، نیز بحث های همه جانبه خواهد کرد.

در اعلامیه آمده که هیات پس از سفر سه روزه به ولایت هرات برگردد و وضعیت قطعۀ سوم خط آهن خواف ـ هرات را بررسی و از استیشن خط آهن تورغندی نیز دیدار خواهد کرد.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا