سلیمانی: هیچ اختلافی در مذاکره بین متقی با اسماعیل خان و مسعود وجود نداشت

عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در یک نشست خبری پیرامون سفر امیرخان متقی، وزیر امورخارجه طالبان به تهران و مذاکره وی با محمد اسماعیل خان، از رهبران جهادی و احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت پنجشیر ضمن رد هرگونه اختلاف بین دو طرف بیان داشت: فضا کاملا صمیمانه بود، صحبت‌‌های امیرخان متقی در این مذاکره خوب بوده و در برابر صحبت های طرف مقابل موضع‌گیری منفی نداشت.

این عضو ناظر در مذاکره می‌گوید: طرفین مذاکره به این نتیجه رسیدند که با تیم‌ها، طیف‌های مختلف و مردم افغانستان صحبت کنند و بعد از یک بررسی، مجددا و با میانجگیری جمهوری اسلامی ایران مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.

سلیمانی در عین حال، در مورد مکتوب سرپرستی او در سفارت افغانستان در تهران گفت که این مکتوب هیچ ربطی به مذاکره تهران ندارد.

وی افزود: مشکلات افغانستان را همه ما درک می‌کنیم و باید متوجه این قضیه باشیم که مردم ما وضع خوبی ندارند و از سویی به تعداد مهاجرین ما در ایران هر روز افزوده می‌شود که مشکلات گوناگونی دارند و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

به گفته سرپرست سفارت افغانستان در ایران: اگر ما مشکلات موجود افغانستان را بپذیریم، باید این را نیز بپذیریم که مذاکره بهترین راه حل این مشکلات است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا