سنگ تهداب مکتب نالج ولسوالی میرامور دایکندی گذاشته شد

خبرگزاری سریع: سنگ تهداب یک مکتب در روستای «نالج»؛ روستایی دورافتاده در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی، با هزینه شخصی مردم محل، گذاشته شد.

رادیو تلویزیون ملی دایکندی روز گذشته ۱۰ میزان، گزارش داده که سنگ تهداب مکتب روستای «نالج» در مربوطات ولسوالی میرامور این ولایت و با هزینه شخصی مردم این روستا، گذاشته شد. این مکتب دارای ۱۸ اتاق برای صنف‌های درسی و شعبات اداری می‌باشد.

محمدعارف عارفی از باشندگان روستای «نالج» می‌گوید که این روستا دارای سه شورای انکشافی بوده که بیش از ۸۰۰ خانواده و حدود شش هزار نفوس در این روستا زندگی می‌کنند. عارفی در ادامه می‌افزاید که کودکان در این روستا به دلیل نبود مکتب، اکثریت‌شان از تعلیم باز مانده‌اند.

عارفی در ادامه می‌گوید که روستای «نالج» از دورافتاده‌ترین نقاط ولایت دایکندی است و حکومت پیشین را به کوتاهی و کم‌توجهی در قبال مردم این روستا متهم می‌کند. به گفته عارفی، حدود ۱۶ سال قبل نیز مردم این روستا بدون حمایت دولت و با هزینه شخصی خود یک مکتب ساخته بودند.

قاری عبدالحلیم عرفان، ولسوال ولسوالی میرامور دایکندی در مراسمی که به این مناسبت برگزار شده بود، از شهامت و شجاعت مردم این روستا در عرصه معارف استقبال کرده و بر آموختن علوم دینی و عصری تاکید کرد. وی در ادامه افزود که پیشرفت یک جامعه به دانایی و توانایی ضرورت دارد.

دکمه بازگشت به بالا