سیره سیاسی امام علی( ع ) الگوی اخلاق حکومت داری اسلامی

به مناسبت سیزدهم رجب سالروز میلاد حضرت علی ع و روز پدر مراسمی در کابل برگزار شد.
حجت اسلام اقای رحمتی ریس مرکز تبیان طی سخنرانی اش گفت: بعد از پیامبر بزرگ اسلام ‌حضرت علی ع الگوی اخلاق و رفتار اجتماعی است. وی خاطرنشان کرد امروز مصادف است با سالروز خروج قشون سرخ شوری سابق از افغانستان که مردم افغانستان با ایمان کامل در بیش از یکصد و بیست هزار نیروی تا دندان مسلح متجاوز ایستادگی کردند.

همچنان حجت اسلام محمد جواد گوهری به اراده سخن‌پرداخته و اذعان داشتند که همه انسانها باید از سیرت قرآن وپیغمبرالگوی بگیرند. همچنان وی گفت که علی همیشه به نماز پابند بود و از حق مردم هیمشه دفاع میکرد و در حکومت فعلی ما هم باید حق به حقدار برسد.
همچنان آقای شیرزاد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این مجلس نیز درباره شخصیت امام علی (ع) اشاره داشت و ذکر علی را عبادت خواند. وی گفت: شجاعت در ایمان و دین داری علی ع از فضایل دیگر امام علی (ع) است، نماز وعبادت عاشقانه، ایثار و فداکاری در راه دین، صبر و شکیبایی در خط دفاع از اسلام‌ وقرآن از خصایص آن امام معصوم به شمار میرود.
همچنان خانم‌ شهلا سادات در سخنان اش گفت: امام علی (ع) در مدت ۴ سال حکومتی که داشته است اصلاحاتی را درجامعه آنزمان آورد، وی اذعان داشت که اگر میخواهیم حکومت داری خوبی در جامعه کنونی داشته باشیم باید ازحکومت داری امام علی ع الگو بگیریم .
وی گفت: اصول سیاسی رهبران فعلی باید طوری باشد که گروه های سیاسی که با دین اسلام مخالفت دارند را در کنار خود راه ندهند، و خواهان یک دولت اسلامی میباشیم.
حجت الاسلام آقای بهر،عضو پیشین‌ مجلس نماینده گان نیز در سخنرانی شان از شخصیت حضرت علی (ع) چنان گفتند که صحبت کردن در مورد آنحضرت را سهل نمیداند و با سخنی از پیغمبر آغاز کردند که فرمودند: حق با علی است و هر جا که حق است علی است.
همچنین گفتند که مهم ترین وظیفه زمامداران فعلی مبارزه با فساد اداری است تا حق را در کشور جاری کنند، امروزه تبعیض در افغانستان غوغا کرده و به طور گسترده مانع پیشرفت افغانستان شده است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا