شرایط صدور ویزای اربعینی از سوی سفارت ایران در کابل اعلام شد

در این اطلاعیه آمده است که مسئولان کاروان‌ها قبل از درخواست روادید از کشور عراق نسبت به تهیه و رزرو اتوبوس با قابلیت جابجایی حدود ۴۵ زائر از کابل به عراق اقدام کرده و راننده اتوبوس نیز دارای پاسپورت معتبر برای صدور ویزا باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین ایران، شماره پلیت وسیله نقلیه، در برگه ویزا مسافران هر اتوبوس درج خواهد شد.

براساس اطلاعیه سفارت ایران با هدف جلوگیری از انحصار و واسطه‌گری، هر شرکت زیارتی که جواز معتبر از افغان تور ارائه نماید، می‌تواند بدون واسطه و با ارائه تضمین‌های لازم و همچنین ارائه قرارداد شرکت زیارتی و زائر، اقدام نماید. اولویت با شرکت های است که طی سال گذشته زائران خود را بازگردانده و پاسپورت‌های آنها را به سفارت ارائه نموده‌اند.

براساس این اطلاعیه ویزای زیارتی اربعین به صورت زمینی فقط برای زائرانی که بصورت کاروانی از طریق شرکت‌های معتبر اقدام نمایند، صادر می‌شود.

رؤسای کاروان‌ها که در ارائه ویزا عراق یا پاسپورت افغانستان، تخلف و جعل نمایند امکان دریافت خدمات را نداشته و به مراجع امنیتی معرفی خواهند شد.

براساس اطلاعیه سفارت ایران از تاریخ ۱۶/۰۵/۱۴۰۳ (اول ماه صفر) لغایت ۳۱/۰۵/۱۴۰۳ (شانزدهم ماه صفر) برای زائران افغانستانی که دارای ویزای معتبر ویژه اربعین کشور عراق هستند، ویزای دوبار ورود زیارتی اربعین به صورت رایگان با اعتبار ۳۰ روز و هر بار اقامت ۲۰ روز صادر می‌گردد.

همچنین زائران اربعین تا قبل از ۰۳/۰۶/۱۴۰۳ (بیستم ماه صفر) امکان ورود به کشورهای ایران و عراق (از مرز چذابه) را خواهند داشت و پس از آن، روادید صادره برای خروج از افغانستان و ورود به ایران فاقد اعتبار خواهد بود.

رعایت قوانین مرزی و گمرکی، تعداد مسافر مجاز و عدم حمل کالا و دوا های ممنوعه به عهده مسئولان کاروان‌ها است.

دکمه بازگشت به بالا