شهدا ، مشعل داران پیروزی، استقلال، افتخار کشورهستند

شهید ملا اختر منصور در ایجاد نهضت فکری جهادی، نقش محوری داشت. این زعیم شهید امارت اسلامی، صاحب بصیرت و از مجاهدان فی‌سبیل الله بود

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتَا بَلْ أَحْيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون»

اول جوزا، هشتمین سالروز شهادت مجاهد واقعی راه حق، امیرالمومنین، شهید مولوی اختر محمد منصور است. او از آغاز اشغال افغانستان توسط شوروی، جهاد فی سبیل الله را آغاز کرد و همچنان در برابر اشغال امریکا و متحدانش من حیث یک مجاهد کبیر، در سنگر راه حق بود؛ با آغاز رهبری او، جهاد در برابر اشغال، با انسجام، قوت و قدرت بیشتر ادامه یافت و فروپاشی کاخ استبداد و استعمار اشغالگران شتاب گرفت.
شهید ملا اختر منصور در ایجاد نهضت فکری جهادی، نقش محوری داشت. این زعیم شهید امارت اسلامی، صاحب بصیرت و از مجاهدان فی‌سبیل الله بود و پس از وفات امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد، از جانب اهل حل و عقد امارت اسلامی به حیث زعیم امارت اسلامی تعیین شد و تا مرحله شهادت، با کمال دیانت، متانت، تدبیر و دلاوری وظیفه رهبری این کاروان بزرگ را به دوش گرفت.
آرمان ان مجاهد نستوه ختم اشغال، کسب استقلال، حاکمیت ملی و برگشت نظام اسلامی بود. او هدف جهاد را مبارزه با نظام ها و قدرتهای فرعونی می دانست؛ از این رو برای آزادی وطن از تجاوز اشغالگران و استقرار نظام اسلامی، ابتکارات و فداکاری‌های فراوان از خود نشان داد. این مجاهد راستین، آراسته به شعائر الهی و در جهاد اکبر و همچنین جهاد اصغر سرآمد بود و با ایمان به الله متعال، در برابر شر و انحرافات و حفاظت از نوامیس ملی با قدمهای ثابت ایستاد. در سخت‌ترین روزهایی که آتش جنگ از زمین و هوا بر ملت افغانستان شعله‌ور بود نظم و روحیه جبهات مجاهدین را تقویت کرد و دامنه فتوحات را گسترد. او مصداق این آیه شریفه بود: «الَّذِینَ آمَنُوا وَ‌هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ اَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ اُولئِکَ هُمُ الْفائِزُون‌»
اینک ملت افغانستان باید قهرمانان واقعی و مجاهدان راستین را بشناسند و قهرمانهای پوشالی و مزدوران اجنبی را از صف قهرمانان و مجاهدان برحق وطن جدا و تفکیک نمایند.
القاب و عناوینی که زیر چتر اشغال به مارشال ها و قهرمانان پول داده شده بود و قانون غیر اساسی که توسط غرب تعریف شده بود، در حقیقت توهین به شخصیت های تاریخی و هویت ملی و فرهنگی ما بود.
شهادت و مجاهدت در راه ارزش های اسلامی، افتخار پیشوایان و بزرگان ما بوده است، حضرت حمزه سید شهدا، حضرت علی کرم الله وجه و حضرت عمر رضی الله عنه حیات شان با جهاد و شهادت خاتمه یافت و همچنان، امام حسین (ع) سرور آزادگان باخون خود و خانواده اش درخت اسلام را آبیاری نمود.
نیاکان ما در برابر چنگیز ایستادگی کردند.غازی ایوب خان و وزیر اکبر خان نماد قهرمان ملی، میهن دوستی و مبارزه با اشغال، استبداد و استعمار و شاه شجاع، نماد زبونی، حقارت و مزدوری بیگانگان است؛ در چند دهه اخیر نیز قهرمانان پوشالی و جنرالان خیالی زیادی را ساختند و تراشیدند.
قهرمانان واقعی ملت افغانستان مردان غیور و بزرگی هستند که با فرعونیت، اشغالگری و تجاوز مبارزه کردند و با تاسی از شهدای صدر اسلام، آزادی و شهادت را به زندگی در ذلت ترجیح دادند. به طورمثال، امیرالمومنین، شهید ملا اختر محمد منصور، قهرمان واقعی، شهید پاک نفس، الگوی یک مجاهد حماسه آفرین بود که با پیروی از نیاکانش خود را قربانی ارزش های اسلامی و دفاع از خاک و نوامیس ملی کرد.
شهدا، شمع تاریخ بشریت و الگوی شجاعت، شهامت، ایثار و فدا کاری هستند؛ لذا تجلیل از شهدا در حقیت تجلیل از عزت و شرافت انسانی و ارزش های افغانی، انسانی و اسلامی است.
تجلیل از این قهرمانان واقعی، ملی و وطندوست، احترام به خرد جمعی، عزت ملی و استقلال کشور است.

عطالله صادق شاغاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا