شورای علمای شیعه افغانستان به طالبان: از خواسته‌های برحق خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

مراسم تجلیل از هفته‌ی وحدت و بزرگداشت از میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر الصادق (ع) توسط مسئولین شورای علمای شیعه افغانستان در مسجد رسول اکرم غرب کابل برگزار شد، در این مراسم علما بر نقش موثر وحدت میان مسلمانان تاکید کردند.

سخنرانان تعامل و صلح طلبی جامعه تشیع را برگرفته از الگوی سیاسی حضرت علی (ع) عنوان کردند و افزودند که شیعیان افغانستان خواهان حقوق فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خویش می‌باشند.

خبرگزاری سریع، کابل: در مراسم تجلیل از هفته‌ی وحدت، میلاد رسول گرامی اسلام و تولد امام جعفر الصادق (ع) که به روز یکشنبه در غرب کابل برگزار شده بود سخنرانان شورای علمای شیعه بر وحدت و همپذیری میان جوامع اسلامی به خصوص وحدت ملت مسلمان افغانستان تأکید کردند.

عالمی بلخی سخنگوی شورای علمای شیعه ضمن اشاره بر اهمیت وحدت میان ملت مسلمان و باهم برادر افغانستان گفت: جامعه شیعه خواستار حقوق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود می باشد و به هیچ وجه از مطالبات برحق خود که از روز اول مطرح شده دست نمی کشیم؛ زیرا این خواسته‌ها منطقی است. وی با مخاطب قرار دادن مقامات حکومت سرپرست افزود، که به مطالبات برحق جامعه تشیع که بارها به صورت شفاهی و کتبی گفته شده توجه کنند.

نعمت الله غفاری معاون کمیسیون ارتباطات شورای علمای شیعه ضمن اشاره بر اخلاق حسنه پیامبر گرامی اسلام خاطر نشان کرد که برخی ها دنبال این است تا دیگران را تکفیر کنند در حالی که پیامبر(ص) دنبال بهانه ای می گشت که مردم را مسلمان بسازد.
آقای غفاری از تمام علما خواست که اگر می خواهید ‌که اسلام به عظمت برسد از اخلاق حسنه پیامبر(ص) درس بگیرید.

رضوانی بامیانی مسئول کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه اظهار داشت؛ این تفکر غلط است که حضرت محمد(ص) تنها برای آخرت مردم آمد بلکه آن حضرت آمده بود تا این دنیا را مدینه فاضله کند. وی خطاب به مسئولین نظام‌های اسلامی گفت شما مسئولیت دارید که دنیا را برای مردم بهشت بسازید و این تفکر غلط است که می‌گویند حاکمان اسلامی باید به فکر آخرت مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد تا زمانی که در یک کشور تعصب و برتری طلبی حاکم باشد آن جامعه محمدی و سالم نیست، و هر قدر ادعا شود که از محمد(ص) الگو گرفته ایم فقط حرف است.

گفتنی است که به دلیل محدودیت شدید بر آزادی بیان و تجمعات عمومی، دیگر اندیشان افغان فقط در مناسبت‌های دینی-مذهبی اجازه برگزاری مراسم را دارند و رسیدگی به وضعیت سیاسی اجتماعی را در لفافه بیان می‌کنند.

این در حالی‌ست که به مدت سه سال از حاکمیت حکومت سرپرست سپری می‌شود؛ اما حقوق شیعیان افغانستان هنوز در چارچوب‌های رسمی حکومت جایگاه ندارد و گه‌گاهی توسط برخی نویسندگان مامورین حکومت سرپرست تکفیر می‌گردند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2590b
دکمه بازگشت به بالا