شکوه یک خبرنگار از وضعیت بد روزگار

عبدالوهاب فیضی یکی از خبرنگارانی است که بیشتر از یک دهه عمر اش را همچون مسوول یک ماهنامه خصوصی  و خبرنگار گذشتانده است. او که در نا امن تریی ولایت افغانستان، غزنی سرگرم کار خبرنگاری بود همچون خبرنگاران دیگری پس از روی کار آمدن حکومت جدید با تهدید های مستقیم روبرو شد و به ناچار افغانستان را به قصد کشور های همسایه ترک کرده است.

آقای فیضی میگوید: هرگز اراده ترک افغانستان را نداشته است اما هنگامی که فرمانده نظامی حکومت جدید به نام ملا عمران در پی انتقام جویی او برامده است ماه ها در بخش های از شهر کابل پنهانی زندگی کرده است.

 وی می گوید:

” من نزدیک به سه سال می شود که همواره مورد تهدید، توهین  و حتی یک مورد حمله مسلحانه قرار گرفتم، پس از تسلط حکومت جدید در افغانستان یک قومندان در پی بازداشتش وشکنجه و یا ممکن به قصد کشتن من تلاش کرد مرا تعقیب کند تا زندانی ام کند”.

بدترین دوران زندگی این خبرنگار سرشناس محلی در غزنی هنگامی آغاز شده است که حکومت جدید قدرت را در دست گرفتند او پس از سقوط نظام جمهوریت به کابل فرار کرد اما بار ها تحت تعقیی قرار گرفت. باری نظامیان حکومت جدید مشکوک شد و خانه وی را مورد تلاشی قرار دادند اما قبل از تلاشی خانه محل را ترک کرده بود. آقای فیض افزود ” متاسفانه تهدید نه تنها که متوجه من بلکه متوجه اعضای فامیل من بود، متاسفانه هیچ نهادی به من توجه نکرد ممکن دلیل آن این بود که من در ولایت غزنی فعالیت داشتم من ناچار شدم خودم را به کشور همسایه برسانم”

حالا این خبرنگار فراموش شده در یکی از کشور های همسایه در بی سرنوشتی کامل به سر می برد زیرا تاکنون هیچ نهادی حاضر نشده است به وی کمک کند تا به یک کشور امن برسد. آقای فیضی در این گفتگو گفته است “نزدیک به یک سال است در اضطراب و ترس به سر می برم، ممکن بود من همچون ده ها خبرنگار دیگر بازداشت، شکنجه و حتی زندانی می شدم. چون من برنامه های زیادی فرهنگی را در ولایت غزنی به پیش برده بودم اکنون در کشور همسایه  در بی سرنوشتی به سر می برم”

آقای فیضی در این مورد افزود، پس از تسلط حکومت جدید در افغانستان ده ها خبرنگار بازداشت، شکنجه و یا مورد خشونت قرار گرفتند و صد ها رسانه تصویری چاپی بسته شده اند.

دکمه بازگشت به بالا