صالح: غیابت غرب در افغانستان به نفع مردم است

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که غیابت غرب و نهادهای غربی در افغانستان نوین، به نفع همه مردم افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ صالح در صفحه فیسبوک خود در مطلبی زیر عنوان “چرا مقاومت؟” نوشته، اکنون که ناتو تمام تعهدات امضا شده‌اش را با افغانستان زیر پا گذاشته و افغانستان را در معرض یک مرحله جدید از بازی‌های جیوپولتیک گذاشته، غیابت غرب و نهادهای غربی به نفع همه مردم افغانستان است.

به گفته او، آنچه اتفاق افتاده این است که ملت افغانستان به انزوا رفته – تجرید شده و مورد توهین بنیادی قرار گرفته است. هر روندی که مردم را به حاشیه ببرد و یا آنها را در حاشیه و تجرید نگهدارد نتیجه یی نمی‌دهد.

صالح تاکید کرده، “اکنون که ناتو تمام تعهدات امضا شده اش را با افغانستان زیر پا گذاشت و افغانستان را در معرض یک مرحله‌ی جدید از بازی های جیوپوتیک گذاشت غیابت غرب و نهاد های غربی به نفع همه ی مردم کشور ماست. غیابت آنها ساحه بازی و مانور  را برای همه طرف های سیاسی هموار و یکسان می سازد و ما با توانایی های بومی خود توان برون رفت ازین معضله را داریم. فقط زمان در میان است و بس.”

به گفته او، حضور غرب اگر به معنای دوام کنفرانسهای بی محتوا و  سرسری مانند اوسلو باشد نه تنها که مشکل را حل نمی‌کند بلکه بر ظلم و ستم گری طالب مشروعیت نسبی می‌گذارد.

او تصریح کرده، تاریخ نشان داده است که هیچ گروه سیاسی در افغانستان بدون داشتن توانایی های جنگی و تخریب گر مشروعیت نمی یابد و تعامل کنونی دنیا با وضعیت فعلی این روند را یک بار دیگر تایید میکند و صحه می‌گذارد.

این درحالی است که نشست اسلو به تاریخ سوم دلو آغاز و در تاریخ پنجم دلو پایان یافت.

طرف ها در این نشست، روی ایجاد حکومت همه شمول، رعایت حقوق بشری و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان گفتگو کردند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا