عالمی: یگانه راه پیشرفت و ترقی اتحاد و یکپارچگی اقوام مختلف است

حجت الاسلام عبدالقدیر عالمی در خطبه نماز جمعه سوم جدی 1400 در مصلی المهدی(عج) غرب کابل تأکید بر رعایت تقوای الهی و ذکر سجایای اخلاقی بی بی فاطمه زهرا (س) کرده است.
عالمی گفته است که “یکی از خصوصیات اخلاقی فاطمه زهرا (س) ساده زیستی است که باید به عنوان یکی از درس های مهم و ارزنده از زندگی نامه کوتاه و در عین حال پربار آن بانوی بزرگوار بگیریم، زهد یکی از ارزش های اسلامی است و درعین حال شرط نبوت پیامبران نیز بوده است.”
عالمی در ادامه بیان داشت که ساده زیستی و بی رغبتی نسبت به دنیا و مادیات دنیا یک اصل اسلامی است؛ این را در زندگی باید برجسته کرد و زندگی حضرت زهرا (س) سراسر درست است برای عالم و آدم و برای همه امت اسلامی جنبه الگویی دارد.
آقای عالمی در نماز جمعه غرب کابل مردم را به تقوای الهی سفارش نمود و تأکید بر وحدت، همدلی و برادری اسلامی در محوریت پیامبر گرامی اسلام (ص)، خلفای پیامبر و ائمه معصومین کرد.
عالمی در بخش دیگر خطبه به فرا رسیدن مناسبت ششم جدی که یادآور خاطرات تلخ 42 سال پیش یعنی تجاوز قشون سرخ شوروی سابق اشاره کرد و اظهار داشت “با آنکه در شرایط آن روز اتحاد مردم افغانستان نمونه بود و با متحد شدن پشتون، تاجک، هزاره، اوزبیک و سایر اقوام با همدیگر توانستیم آن دشمن تا دندان مسلح را شکست بدهیم و ذلیلانه روانه کشور شان کنیم، اما مع الاسف دیری نگذشت که مشکلات داخلی دیگری برخاست، دشمنان نقشه های دیگری طرح کردند و سرانجام اتحاد مردم را بر هم زدند. از آن روز تا کنون مشکلاتی که مشاهده می شود از آثار شوم تجاوز شوروی بر این کشور است.”
آقای عالمی در پایان خطبه جمعه پیامد مشکلات فعلی را خروج نیروی جوان تحصیل‌کرده از کشور عنوان کرد و توصیه بر اتحاد و یکپارچگی اقوام مختلف کرد.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا