علی جاوید: زن ناقص نیست و حقوق زن و مرد مساوی است

علی جاوید در سمینار شخصیت فاطمه الزهرا (س) روی مساوی بودن حقوق زنان و مردان در اسلام تأکید کرد و گفت که زنان ناقص نیستند بل هر دو مساوی اند در حالیکه امروز زنان از حقوق و فعالیت شان در اجتماعی محروم اند.
سید محمد علی جاوید، رهبر حزب حرکت اسلامی آزاد افغانستان در سمینار فاطمه الزهرا (س) مجمع جهانی پیامبر اعظم (ص) دایر گردیده بود، گفت که در کتاب مفاتح الغیب فاطمه زهرا (س) از مریم هم بزرگتر است، پیامبر (ص) دیگر دختر نیز داشت و بیشترین نام از فاطمه (س) برده شده است.


آقای جاوید گفته است که در این برنامه از سران حکومت امارت اسلامی نیز دعوت شده بود ولی بنابر مشکلات در این مجلس نتوانستند اشتراک کنند.
به گفته جاوید صحیح البخاری در مورد شخصیت حضرت زهرا (س) روایت شده است که فاطمه سرور و سالار بزرگ همه است.
در همین حال، سید حسن حسینی گفت حضرت زهرا (س) برای همه الگو بود و مانند حسن و حسین فرزند داشت ولی کسانی بودند که رفتن، خوردند و برای فقرا هیچ کاری را انجام ندادند.
در جریان این سمینار بانو عاتیکه سادات علم‌دار در باب شخصیت حضرت زهرا (س) گفت که حضرت فاطمه (س) برای همسرش خوب و برای فرزندانش یک مادر مهربان بود.
بانو علم‌دار در ختم این سمینار از حکومت امارت اسلامی افغانستان خواستار فعالیت در عرصه های اجتماعی و سیاسی کنار مردان شد.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا