غدیر، سرچشمه‌ی جوشان ولایت بر عموم مسلمانان مبارک باد

غدیر، سرچشمه همیشه جوشان ولایت است که از سینه تفتیده «خم» به جام محبت دوست داران پیامبر و خاندانش جاری است. غدیر، شایسته هر ثناست که وحی از او پیراست و محمد بدو آراست و اسلام از او برخاست. غدیر، تفسیر بدر و احد و شأن نزول صفین و نهروان است. بدر، عدالت می خواست؛ احد، شجاعت آرزو می کرد؛ خیبر تماشای صداقت را تمنا داشت و غدیر، آمین آن همه ثنا و دعا بود. غدیر، روز انسان است. غدیر، تداوم رسالت محمد صلی الله علیه و آله در ولایت علی علیه السلام است. غدیر، عید پیمان و میثاق و عهد است. غدیر، عید عدالت و رهبری است. عید امامت و ولایت بر عاشقان مبارک باد.
پیامبر در سال دهم هجرت حج گزارد و به سوی مدینه بازگشت. در روز هجدهم ذی حجه که قافله های بسیاری پیش از پیامبر حرکت می کردند و عده ای از پسِ حضرت می آمدند، پیامبر به سرزمین غدیر خم رسید. او به فرمان الهی دستور داد سواران و پیادگان توقف کنند، آنان که رفته اند، بازآیند و آنان که نیامده اند، برسند. سپس بر انبوهی از جهاز شتران فراز رفت و خدای را سپاس گفت و از اینکه به زودی از میان آنان خواهد رفت، خبر داد. سپس از آنان خواست درباره چگونگی ابلاغ رسالت وی گواهی دهند. مردمان فریاد برآوردند: شهادت می دهیم که تو پیام حق را ابلاغ کردی، نصیحت کردی و جهاد نمودی. خداوند تو را پاداش نیکو دهد.
آن گاه از جایگاه والای خود در میان امت سخن گفت و از آنان بر اولویت خود گواه خواست و پس از شنیدن پاسخ های یک صدا و بلند، دست علی علیه السلام را گرفت و با شکوهی شگرف و فریادی رسا فرمود: «من کنت مولا فعلی مولاه.» سه بار این جمله را تکرار و بر یاوران و پذیرندگان ولایت او دعا کرد
بدین‌سان حضرت علی (ع) به عنوان ولی مسلمین و جانشین بلافصل پیامبر (ص) منصوب گردید و چشمه‌ی جوشان ولایت در این روز مبارک بر مسلمین جاری گردید.
در واقع صحنه‌ی غدیر خم، یک واقعه‌ی انتظام‌بخش و منادی وحدت مسلمین است که بار بلاتکلیفی را از مسلمانان بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام سبک می‌کند و شخصی که مورد احترام پیامبر و صحابه‌ی کرام است زعیم مسلمین منصوب می‌گردد.
لذا هیأت مدیره خبرگزاری سریع، عید غدیر خم را به عموم مسلمانان و خصوصا به هموطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و در این روز مبارک تقویت روحیه‌ی صلح و برادری میان افغان‌ها را آرزو نموده و سرفرازی اسلام و مسلمین را در سراسر گیتی از پروردگار عز و جل استدعا مندیم.

دکمه بازگشت به بالا