غرق شدن دست‌کم ۸۱ پناهجو در سواحل سوریه

خبرگزاری سریع: مقامات صحی سوریه روز گذشته اول میزان، اعلام کردند که در نتیجه غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در سواحل این کشور، دست‌کم ۸۱ تن غرق شده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه روز گذشته، با نشر گزارشی گفت: “قایقی با ۱۵۰ سرنشین که اکثریت آنها شهروندان لبنان و سوریه بوده‌اند و از شمال لبنان به صورت غیرقاتونی عازم اروپا شده بود، روز پنج‌شنبه در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل شهر تارتوس سوریه غرق گردیده و جستجو برای یافتن قربانیان آن آغاز شده است.”

حسن الغباش، وزیر صحت عامه سوریه گفته است که این قایق از لبنان حرکت و عازم اروپا بوده است. به گفته الغباش، طی سال‌های اخیر، این مرگبارترین حادثه غرق شدن یک قایق در سواحل این کشور بوده است.

به گفته وزیر صحت عامه سوریه، تاکنون ۲۰ تن از مسافرین این قایق نجات یافته‌اند که در شفاخانه شهر تارتوس زیر درمان قرار دارند.

علی حامی، وزیر ترانسپورت سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است که در میان افراد نجات یافته، پنج شهروند لبنان نیز شامل می‌باشند.

بسیاری از مسافران این قايق از مناطق فقير در شمال لبنان از جمله شهر طرابلس، فقيرترين شهر این کشور می‌باشند.

لبنان از سال ۲۰۱۹ تاکنون، با بحران شدید مالی مواجه است. براساس گزارش بانک جهانی،‌ لبنان در تاریخ معاصر خود با یکی از شدیدترین بحران‌های مالی در جهان مواجه بوده است که سبب مهاجرت‌های غیرقانونی از این کشور شده است.

دکمه بازگشت به بالا