قاآنی: صهیونیستها باید سراسر لبنان را ترک کنند
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پیامی عاشورایی با هشدار شدید به ارتش رژیم اسرائیل تأکید کرد که خاک لبنان جایگاه مقاومت است و اشغالگران باید پیش از آنکه با ذلت و شکست مجبور به فرار شوند، داوطلبانه این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در پیامی به مناسبت ایام عاشورای حسینی، پیامی کوبنده و مستقیم خطاب به نظامیان رژیم اسرائیل صادر کرد.
سردار قاآنی در این پیام با یادآوری روحیه عاشورایی مدافعان لبنان، خطاب به اسرائیلیها گفت: آنانی که با روحیه حسینی در برابر شما یزیدیان زمان ایستادهاند، همان باور راسخ کلُّ یومٍ عاشورا و کلُّ أرضٍ کربلا را در قلب دارند.
فرمانده نیروی قدس با صراحت به اشغالگران هشدار داد که خاک لبنان میدان ایستادگی است و جولانگاه اشغالگران نیست. وی در بخشی از این پیام تأکید کرد: اگر امروز با اختیار خود عقبنشینی نکنید، فردا با خواری و شکست ناگزیر به فرار خواهید شد.
سردار قاآنی در پایان، خاطره شکستهای گذشته اسرائیل در لبنان را زنده کرد و با اشاره به وقایع سال ۲۰۰۰ میلادی و سخنان تاریخی شهید سید حسن نصرالله در بنت جبیل، متذکر شد که وعده الهی شکست دشمن اسرائیلی همچنان زنده است و تاریخ دوباره تکرار خواهد شد.
اشاره سردار قاآنی به سال ۲۰۰۰ میلادی، مربوط به عقبنشینی ارتش رژیم اسرائیل از جنوب لبنان است. در آن سال، پس از سالها مقاومت جانانه نیروهای حزبالله، اسرائیل مجبور شد بدون هیچ توافق سیاسی و در حالی که شکست خورده بود، از جنوب لبنان عقبنشینی کند. شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل شهید حزبالله، در همان دوران در شهر بنت جبیل طی سخنرانی مشهوری اعلام کرد که اسرائیل سستتر از خانه عنکبوت است.

