مجازات ترامپ برای کسانی که بیرق امریکا را آتش می‌زنند!

در پی به آتش کشیده شدن پرچم امریکا در اعتراضات اخیر امریکایی‌ها به حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امریکا، ترامپ خواستار حبس یکساله برای هتک حرمت به بیرق امریکا شد.

«اگر کاری برای هتک حرمت به بیرق امریکا انجام دهید، باید یک سال زندان دریافت کنید» این‌ها جدیدترین اظهارات رئیس‌جمهور پیشین امریکا دونالد ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس و دوستان» شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به نوع برخورد با معترضان امریکایی است.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا در پی اعتراضات امریکایی‌ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل «ایستگاه اتحاد» واشنگتن دی سی که شامل به آتش کشیده شدن بیرق امریکا می‌شد، خواهان محکومیت یک سال حبس برای اهانت به بیرق امریکا شد.

ترامپ که پیش از این درخواست کرده بود که آتش زدن بیرق امریکا، جرم شناخته شود، امریکایی‌هایی که بر این باورند چنین اقدامی جرم محسوب نمی‌شود، به تمسخر گرفت.

وی گفت «الان، افرادی خواهند گفت که چنین چیزی (محکومیت یکسال حبس) برخلاف قانون اساسی است. آن‌ها آدم‌ها احمقی هستند. آدم‌های احمقی هستند که چنین چیزی می‌گویند».

بر اساس رای دیوان عالی امریکا که در ۲۱ جون ۱۹۸۹ صادر شده است، آتش زدن بیرق امریکا در تجمعات اعتراضی، مشمول آزادی بیان و حق اعتراض شهروندان امریکا در برابر استبداد احتمالی حکومت است و جرمی محسوب نمی‌شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2095b
دکمه بازگشت به بالا