مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان، خانه تلاشی باعث امنیت مردم می‌گردد

خبرگزاری سریع، کابل: با توجه به اینکه در پیوند به خانه تلاشی های اخیر، قشر وسیعی از شهروندان افغانستان در فضای مجازی ابراز نارضایتی می‌کردند و آن را تجاوز به حریم خصوصی افراد می‌پنداشتند؛ اما مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان با تدویر کنفرانس خبری، خانه تلاشی را از الزامات تأمین امنیت در افغانستان عنوان کردند. سید عبدالله احسانی عضو شورای رهبری این نهاد گفت که خانه تلاشی جهت جمع آوری تسلیحات از ضروریات تأمین امنیت است که مردم انتظار داشتند تا این روند هرچه زودتر آغاز گردد، وی این روند را بنا به درخواست مردم عنوان نموده گفت که امارت اسلامی بنا به درخواست مردم افغانستان دست به چنین اقدام زده است؛ زیرا جنگ‌های چهل ساله در این سرزمین، رمق آسایش را از نهاد شهروندان برچیده است به همین منظور جهت ختم جنگ و تأمین امنیت سر تا سری لازم است که پروسه خانه تلاشی در تمام نقاط افغانستان اجرا گردد. او فصل کنونی را فصل صلح و برادری افغان‌ها عنوان نمود و یاد آور شد که اکنون زمینه فراهم شده است تا عموم افغان‌ها کنار هم جمع شده و به بازسازی کشور شان پیش‌قدم شوند.

استاد جاوید عالم دین و مسئول کمیسیون حل منازعات مجمع علما و متنفذین تشیع با ابراز خرسندی از رفتار نیک و مسالمت آمیز گروپ‌های خانه تلاشی خاطر نشان ساخت که خانه خودم همین چند روز قبل تلاشی شد، مسئولین رویه نیک داشتند و با ملاطفت و خوش رفتاری وظیفه شان را اجرا می کردند. او یاد آور شد که در کوچه ما هیچ نمونه‌ی از رفتار خشن و برخورد نا سالم را شاهد نبودیم. آقای جاوید افزود که ممکن است در بعضی ناحیه ها با افراد و اشخاصی که رویه نا مناسب با مسئولین خانه تلاشی نداشته اند رفتار متقابل صورت گرفته باشد؛ اما این بدین معنی نیست که افراد مسئول در هر ناحیه و با عموم مردم خشونت روا داشته باشند. وی افزود که تبلیغات سوء برعلیه خانه تلاشی از خارج از مرزهای افغانستان مدیریت می‌گردد، نشرات در فضای مجازی و رسانه‌هایی که بیرون مرزی اند باعث گردیده است که این پروسه را به گونه‌ی وانمود سازند که گویا با مردم افغانستان رفتار نادرست صورت گرفته است؛ اما این واقعیت ندارد.

علی علیزاده مسئول تبلیغات دینی این مجمع نیز با بیان چشم داشت اش از خانه تلاشی خاطر نشان ساخت که شخصا کدام رفتار نا سالم را در این میان ندیده ام هرچه بوده است به گونه‌ی مسالمت آمیز و در فضای همدلی میان مردم و امارت اسلامی به پیش رفته است. وی افزود که مردم افغانستان باید در این پروسه با مسئولین خانه تلاشی همکاری لازم را بنمایند تا تمام تسلیحات و سلاح های گرم جمع آوری گردد؛ زیرا در اینصورت امنیت تأمین می‌گردد و مردم میتواند در فضای امنیت سالم به کار و زندگی شان سر و سامان بهتری دهند. آقای علیزاده متضررین اصلی نا امنی را مردم عادی و ملکی افغانستان را عنوان نمود و خاطر نشان ساخت که اگر هرگونه جنگ و نا امنی در کشور به وقوع پیوندد، قشر ملکی، کسبه کار فرهنگیان و اشخاصی هستند که هیچگونه دخل و تصرفی در نا امنی ها ندارند؛ اما در چنین فضا نمی توانند به کار و زندگی سالم شان ادامه دهند. وی یاد آور شد که اکثریت مردم افغانستان دخل و تصرف سیاسی ندارند و تمام هم و غم شان تأمین امنیت است؛ لذا بر میتابد که همین اکثریت خاموش با مسئولین خانه تلاشی همکاری لازم را بنمایند تا سلاح ها جمع آوری گردد و برای مردم فضای امنیت خاطر و همدلی ایجاد گردد؛ ورنه نا امنی تنها از این طیف مردم بیشترین قربانی را خواهد گرفت.

عموم اشتراک کنندگان در این کنفرانس خبری به این نکته متفق بودند که مسئولین خانه تلاشی کدام رفتار نادرست را نداشته اند و موارد اندکی هم که بوده ناشی از سوء ذهنیت میان طرفین بوده است که آن هم جدی نیست که ارزش خبری آن در فضای مجازی و رسانه‌های بیرون مرزی بازتاب داده می شود.

این در حالیست که امارت اسلامی نیز اعلام کرده بودند که خانه تلاشی در ارتباط به تأمین امنیت بهتر و جمع آوری تسلیحات از افراد مسلح غیر مسئول صورت می‌گیرد تا مردم افغانستان پس از این با آرامش خاطر زندگی نمایند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا