محرومیت ششصد هزار زن افغان از برنامه جهانی غذا

برنامه جهانی غذا (WFP ) با یاد آوری از کمبود بودجه این سازمان بین المللی، در قبال زنان افغان ابراز نگرانی کرده و گفته است احتمال اینکه صدها هزار زن باردار و شیرده افغان از دسترسی به غذاهای مقوی محروم گردند قابل پیش بینی است.

این سازمان بشردوستانه، روز جمعه دوم اگست (۱۲ اسد) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در سال جاری میلادی، با توزیع مواد غذایی مقوی، بیش از ۱.۶ میلیون زن باردار و شیرده را برای پیشگیری و درمان سوتغذیه در افغانستان حمایت کرده است.

برنامه جهانی غذا با ابراز تاسف از کمبود بودجه اعلان کرد: “تابستان امسال به دلیل کمبود بودجه، ۶۰۰هزار زن افغان غذای مقوی دریافت نخواهند کرد.”

این اداره ملل متحد در اوایل ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده بود که حدود ۳.۲ میلیون کودک و نزدیک به ۸۰۰هزار زن در افغانستان از سوتغذیه شدید رنج خواهند برد.

برنامه جهانی غذا ۲۷۰۰ مرکز درمانی را در سراسر افغانستان حمایت می‌کند که زنان و کودکان مبتلا به سوتغذیه در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

این اداره ملل متحد سال گذشته تخمین زد که احتمالا نزدیک به ۸۰۰هزار زن باردار و شیرده در سراسر افغانستان به سوتغذیه مبتلا شوند، اما آمار سو تغذی در کلینیک‌ها به ۱.۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

پیش از این مونا شیخ، مسؤول بخش سوء تغذیه در برنامه جهانی غذا، گفته بود که امسال ممکن است آمار مادران باردار و شیرده که به سوء تغذیه مبتلا می‌شوند، افزایش یابد و علاوه بر زنان، سه میلیون کودک نیز در افغانستان دچار سوء تغذیه خواهند شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2159b
دکمه بازگشت به بالا