مدودف: روسیه حق استفاده از سلاح اتمی را دارد

دیمیتری مدودف گفت که تهدید یک درگیری هسته‌ای همیشه وجود دارد، حتی زمانی که هیچ کس خواهان جنگ نیست، بنابراین لازم است یک سیاست مسئولانه اجرا شود.
او در پاسخ به این سوال که احتمال درگیری هسته‌ای یا جنگ بین روسیه و ناتو وجود دارد، گفت: به این معنا، آن دسته از تحلیلگرانی که شاید تا حدودی بدبینانه می‌گویند، توسعه سلاح‌های هسته‌ای مانع از وقوع درگیری‌های زیاد در قرون ۲۰ و ۲۱ بوده، درست می‌گویند. این یک حقیقت است. در واقع این امر محقق شده است.
مدودف افزود: بنابراین واضح است که تهدید همیشه وجود دارد.
او تاکید کرد: تسلیحات هسته‌ای ناتو به سمت تأسیسات در خاک روسیه و همچنین کلاهک‌های روسیه به سمت اهدافی در اروپا و امریکا هدف گرفته‌اند. بنابراین باید یک سیاست مسئولانه را دنبال کرد.
مدودف خاطرنشان کرد که بحران کنونی بدتر از دوران جنگ سرد است، زیرا در آن زمان همتایان روسیه تلاش نمی کردند که وضعیت را به نقطه جوش برسانند، آنها صنایع، کشاورزی و افراد را تحریم نکردند.
وی با اشاره به اینکه در چند حالت روسیه حق دارد از سلاح هسته‌ای برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود استفاده کند، ادامه داد: اگر مورد حمله هسته‌ای یا اقدامی قرار بگیریم که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای موجودیت ما را تهدید کند، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد. دلایل زیادی وجود دارد که به ما برای استفاده از سلاح هسته‌ای با هدف دفاع از خود حق می‌دهد. همه این موارد در سند ویژه ای درج شده است و این نشان دهنده عزم دولت برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود است، اما با این وجود در شرایط سخت، مذاکره بهترین و صحیح ترین راه است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا