مذهب جعفری به رسمیت شناخته شود/ شیعیان راه تعامل و تفاهم را برگزیده اند

کنفرانس خبر در پیوند به اوضاع جاری سیاسی، توسط جمعی از فعالان سیاسی و مدنی امروز پنجشنبه ۹ جدی در کابل برگزار شد.
سیدجواد حسینی، ریس حزب عدالت و توسعه در این کنفرانس گفت:”امیدواریم مذهب جعفری به رسمیت شناخته شود، انعطاف پذیری شیعیان افغانستان ضعف آنان پنداشته نشود، شیعیان راه تقابل نه بلکه راه تفاهم و گفتگو را انتخاب کرده اند امارت اسلامی باید به خواست های برحق شیعیان پاسخ مثبت دهند و به صدای این مردم گوش دهند.”
آقای حسینی افزود؛ با هرگونه جنگ و خون ریزی مخالف استیم، باید از راه تعامل نقش مثبت و سازنده با امارت صحبت داشته باشند.
وی با بخش از سخنان اش به کمک های بشردوستانه جامعه جهانی اشاره کرد و خواهان ادامه این کمک ها از سوی سازمان های امداد رسان شد.
آزادی سازی پول های منجمد شده افعانستان در بانک های جهانی، رفع تحریم ها، تقسیم عادلانه کمک میان مردم نادار و پاسخگو شدن دولت از جمله موضوعاتی بود که در این کنفرانس به آن پرداخته شد‌.
سخی بهزاد، فعال مدنی در این نشست خبری از امارت اسلامی خواست که با کارمندان رسانه یی باید برخورد انسانی کند.
بهزاد گفت:”از جامعه جهانی و دولت امارت می‌خواهیم که برخورد عادلانه و انسانی با رسانه ها برای خبرنگاران داشته باشند، امارت اسلامی باید با دنیا وارد یک تعامل سیاسی شود تا کشور از این وضعیت رهایی یابد.”
سخنرانان این مجلس از امارت اسلامی خواستند
به نظریات همه شهروندان احترام گذاشته و به تشکیل یک حکومت همه شمول متعهد باشند، افراد مسلکی و متخصص را در ادارات دولتی بگذارند و به افراد متخصص و وطن دوست ساحه کار را فراهم کنند.
این درحالیست که مردم از وضع بد اقتصادی و وضع محدودیت های اجتماعی انتقاد شکایت دارند. اما مسوولان امارت اسلامی از حل مشکلات و فراگیر ساختن حکومت سخن گفته اند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا