مراسم اربعین 1444 عراق، بدون حضور زائرین افغانستانی

خبرگزاری سریع: رسانه‌های ایرانی به نقل از وزارت خارجه افغانستان گزارش داده‌اند که به دلیل مشکلات و ناامنی در کشور عراق، امسال هیچ زائری از افغانستان اجازه عازم شدن به کشور عراق را ندارد.

سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان امروز 16 سنبله، با نشر گزارشی می‌گوید: “مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا به ادارات ذیربط گفته است که «شرایط امنیتی» برای زائرین اربعین در کشور عراق «مساعد» نبوده و اعزام زائرین به آن کشور خالی از خطر نخواهد بود.”

در این گزارش به نقل از رئیس اتحادیه شرکت‌های سیاحتی و زیارتی کابل آمده است: “آخندزاده، رئیس اداره حج و اوقاف طی تماسی گفته است که از وزارت خارجه مکتوب رسمی صادر شده و گفته که بنا به مشکلات عراق و ناامنی‌هایی که در آنجا وجود دارد و همچنین بنا به عدم تفاهم دولت عراق مبنی بر حضور زائرین افغانستانی به آن کشور، امسال هیچ زائری از افغانستان نمی‌تواند عازم عراق شود.”

رئیس اتحادیه شرکت‌های سیاحتی و زیارتی کابل همچنان گفته است که طالبان این موضوع را تا فردا همگانی خواهند کرد.

در گزارش آمده است که مقامات امارت اسلامی هشدار داده‌اند که اگر کسی و یا شرکتی از هر جای افغانستان به گونه «خودسر» زائر به عراق اعزام کند، با وی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که شهروندان کشور همه‌ساله در آستانه مراسم اربعین، از تاخیر در عزیمت به عراق شکایت دارند. ناهماهنگی و تاخیر در صدور ویزا، از جمله عواملی است که زائرین افغانستانی نمی‌توانستند به مراسم اربعین به موقع برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا