مسدود شدن شاهراه کابل-بامیان-دایکندی بر اثر برفباری شدید

مسئولان در ریاست فواید عامه بامیان می گویند که مسیرهای ارتباطی بامیان-دایکندی و کابل به دلیل برف باری شدید و توفان بروی ترافیک مسدود شده است.

مسئولان در ریاست فواید عامه بامیان می گویند که در پی بارش برف و توفان‌های شدید، حدود ۵۰ درصد راه‌های مواصلاتی این ولایت بسته شده‌اند.

در این حال، وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان نیز می‌گوید که بارش برف از روز گذشته به این‌سو در برخی از ولایات آغاز شده و تا کنون جریان دارد.

محمد اشرف حق‌شناس، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفته که در حال حاضر، شاهراه بامیان – کابل و دایکندی به روی رفت و آمد موترها بسته شده است.

او افزود که این شاهراه در قسمت‌های کوتل حاجی‌گک، دشت دیوالی – بازار پنجاب، آب‌قول کرمان و ورس – کوتل قوناق مسدود شده است.

حق‌شناس همچنین گفت که برفباری‌های سنگین روز گذشته باعث مسدودن شدن شاهراه غور – کابل و راه‌های مواصلاتی این ولایت به ولسوالی‌های آن نیز شده است.

کوتل‌های قوناق و حاجی‌گک در بامیان و دایکندی موقعیت دارند که این دو ولایت را به کابل وصل می‌کنند. اما در فصل زمستان به‌دلیل بارش برف و توفان‌های شدید، بیش‌تر وقت‌ها به‌روی ترافیک بسته می‌شوند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا