معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا: کار پروژه تاپی به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری سریع: ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرا در نشستی که روز گذشته 11 سنبله، با حضور علما، متنفذین، تجار و سرمایه‌گذاران در تالار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی ولایت هرات برگزار شده بود، گفته است: “در آینده نزدیک کار پروژه تاپی از هرات آغاز می‌شود و اولین فواید آن به ساکنان این ولایت خواهد رسید.”

رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین در ادامه گفته است: “علاوه بر پروژه تاپی، فاز پنجم شهرک صنعتی ولایت هرات نیز آغاز می‌شود. شهرک صنعتی در منطقه پُل هاشمی ساخته خواهد شد و نیز در آینده نزدیک، کارهای بند پاشدان و شیندند از سر گرفته می‌شود.”

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفته است: “ما توانستیم ثبات پول افغانی را در برابر اسعار خارجی نگهداریم، در حالی‌که کشورهای باثبات منطقه نتوانسته‌اند ثبات پول خود را حفظ کنند.”

ملا عبدالغنی برادر همچنان گفته است که با حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان، بسیاری از مشکلات صنعت‌گران، بازگانان و سرمایه‌گذاران ولایت هرات حل شده و برخی از مشکلات باقی‌مانده به زودی حل خواهد شد.

محمد یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات نیز در بیانات خود، چالش‌های صد راه تاجرین را شریک ساخت و خواهان همکاری‌های بیشتر مقامات مرکزی گردیده و از همکاری‌های اداره محلی هرات با سرمایه‌گذاران قدردانی نمود.

معاون اقتصادی رئیس‌الوزرا در حالی از آغاز پروژه تاپی در هرات سخن می‌گوید که همزمان با این نشست، مسجد گازرگاه شهر هرات شاهد یک حمله انتحاری بود. در این حمله انتحاری 18 نفر به شمول مولوی مجیب‌الرحمان انصاری که یکی از سخنرانان این نشست بود، کشته و 23 نفر دیگر زخمی شده است.

دکمه بازگشت به بالا