معین شهرداری کابل: امریکایی‌ها با بسیار ذلت و رسوایی از افغانستان اخراج شدند

برگزاری جشن تجلیل از سالگرد استقلال افغانستان توسط شهرداری کابل در باغ چهلستون

معین فرهنگی و اجتماعی شهرداری کابل در اولین سالگرد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، می‌گوید که امریکایی با بسیار ذلت و رسوایی توسط افغان‌ها از افغانستان اخراج شدند.

خبرگزاری سریع: شهرداری کابل امروز سه‌شنبه هشتم سنبله، مراسمی را تحت عنوان «اولین جشن تجلیل از سالگرد استقلال افغانستان» با حضور مقامات امارت اسلامی، فرهنگیان، ورزشکاران و اقشار مختلف جامعه در باغ چهلستون کابل برگزار کرد.

حبیب‌الرحمن منصور، معین فرهنگی و اجتماعی شهرداری کابل گفت: “اشغالگران امریکای با بسیار ذلت و رسوایی توسط افغانان از کشور اخراج شدند.”

وی در ادامه افزود: “بیش از ۴۴ کشور بالای افغانستان حمله کرده و مکاتب، مساجد و مدرسه‌ها را بمباران کردند، ولی مردم افغانستان با انسجام در کنار هم این کافران را از افغانستان اخراج کردند.”

معین فرهنگی و اجتماعی شهرداری کابل در قسمت دیگری از صحبت‌های خود گفت: “رهبران امارت اسلامی با بهترین مدیریت توانستند که اشغالگران را از کشور بیرون کنند. زمانیکه امریکایی‌ها به افغانستان حمله کردند، در این فکر بودند که ماندگار هستند، ولی این هدف‌شان محقق نشد.”

منصور همچنان تاکید کرد که در حکومت امارت اسلامی، قوم‌پرستی، زبان‌پرستی و تعصب وجود ندارد و این نظام خدمتگذار مردم افغانستان است.

مولوی شاه‌محمد، یک تن از عالمان دین در این مراسم گفت: “شوروی سابق خواست که کشور را اشغال کند، ولی مردم افغانستان با توکل به خداوند(ج) آنها را اخراج کردند.”

وی بیان داشت که رهبران امارت اسلامی باید تکبر و غرور نداشته باشند، چون تکبر باعث نابودی می‌گردد.

این عالم دین با اشاره بر اینکه گفته‌هایی وجود دارد که امریکا دوباره به افغانستان بر می‌گردد، گفت: “اگر امریکا بخواهد دوباره کشور ما را اشغال کند، باز هم در مقابل آنها جهاد و مبارزه می‌کنیم.”

محمد خان، یکی از اشتراک کنندگان در این مراسم گفت: “ما خوشحال هستیم که بعد از ۲۰ سال، کشور ما از اشغال خلاص شده است. حالا کشور از اشغال بیگانگان تمام شده و زمان آبادی افغانستان توسط امارت اسلامی و شهروندان است.”

این مراسم با اجرای حرکات ورزشی توسط ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی همراه بود. شاعران نیز در این مراسم، سرودهایی را در وصف آزادی و استقلال سرودند.

این در حالی است که روز نهم سنبله ۱۴۰۰ مطابق با ۳۱ اگست ۲۰۲۱، آخرین سرباز امریکایی افغانستان را ترک کرد.

دکمه بازگشت به بالا