میتامکس شکارچی بازار سیاه ارز دیجیتال

میتا‌مکس‌، شرکتی که‌ بیش‌ از ۴۰ ‌هزار تن فقط از کشور ما افغانستان در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند در یک اقدام شوک آور اپلیکیشن اش را متوقف و میلیون ها دالر فقط از افغانستان به سرقت برد.

خبرگزاری سریع: مسئولان میتا‌مکس‌ با تخصص و مهارت زیاد و با‌گفتن جملات‌ و حرف‌های فریبنده، باغ سبز را به‌مردم نشان دادند‌ و بیش‌ از ده‌ها‌هزار‌ تن را فریب دادند.
این شرکت بعد از اینکه حساب کاربران اش در پلتفورم میلیونی شد، از چند روزی به‌ این‌ سو تمام فعالیت‌هایش غیر‌ فعال شده‌ است. مسئولان این شرکت با وعده‌های دروغین و خبرهای کاذب خود خیلی ها را به‌وجد آوردند و صد‌ها هزار دالر سرمایه‌گذاری شده توسط آنان را دزدیدند.

میرویس‌‌‌احمدی(اسم‌ مستعار) یکی از اشخاصی که‌ در میتا‌مکس‌ سرمایه‌گذاری کرده‌ بود به‌ سریع‌ نیوز گفته است که:”یک کم‌و‌توم‌ سرمایه‌گذاری کده‌ بودم‌، اما از مره خیره از رفیق‌ها و دوست‌هایم زیاد حیف شد.”

او در مورد اعتماد خود به‌این شرکت‌ گفته است که در اوایل پول‌هایش را کشیده و سود کرده است.

او در ادامه افزوده است که در اوایل از این شرکت‌ها سود به‌دست می‌آید اما وقتی تعداد داوطلبان‌ زیاد شد مسئولان پا به‌فرار می‌گزارند.

آقای احمدی این حرف‌ها را در حالی گفته است که خودش حدود ۵۰ روز می‌شد که سرمایه‌گذاری کرده بود و حالا ضرر کرده است.

سیر قریشی، آگاه مسایل اقتصادی در مورد چنین‌ اقدامات کلاهبردارانه گفت‌:” چنین عملیات مالی یا به‌نام جرایم‌ مالی که از آن‌جمله ما برایش کلاه‌برادری می‌گوییم‌ به‌شمار می‌رود، که پول را از سرمایه‌گذار‌ها‌ جمع‌آوری می‌کنند و برای آن‌ها وعده می‌دهند که برگشت‌ پول شما تقریبن‌ بیش‌تر از ۱۰۰‌% بالاتر است‌، در حالی که این‌ها پول سرمایه‌گذار‌های نو را به‌ می‌گیرند و آن را دوباره برای کسانی که‌ سرمایه‌گذاری قبلن‌ کرده بودند برای آن‌ها می‌دهند تا وقتی که دگه پول نیاید و این طرح از بین می‌رود.”

کسانی که در اوایل از این شرکت‌ها سود گرفته‌اند‌، دوست‌ها و خانواده‌های شان را نیز تشویق کرده‌اند‌ تا سرمایه‌گذاری کنند‌ و‌ این باعث اعتماد‌سازی بیش‌تر شده است.

شریفی یکی دیگر از سرمایه‌گزاران‌ در این شرکت به‌سریع نیوز گفت:” من خودم باور نمی‌کردم، اما گپ‌های مردم را قبول کردم.”

این عمل تا چه‌ اندازه‌ای‌ روی زنده‌گی اقتصادی مردمی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند تاثیر می‌گذارد؟

آقای قریشی، آگاه مسایل اقتصادی در این مورد هم‌چنان می‌گویند که پول‌های اخذ شده توسط این‌ شرکت‌ برای کسانی که در آن‌ سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند زیان مالی و روحی برای شان رسیده است.

او هم‌چنان‌ گفته است که این‌گونه‌ جرایم‌ مالی تعلق می‌گیرد به‌این که چگونه نهاد‌های حقوقی و تحقیقی‌ دوباره این پول‌ها را دریافت کنند.

چنین‌ طرح‌های کلاهبرداری در هر کشوری که باشد می‌تواند بیشتر‌ بالای اعتماد مردم‌ ضربه وارد نموده ، و زیان های مالی به اقتصاد مردم در پی داشته باشد.
این برای چندمین بار است که مردم افغانستان و جهان از طریق بازارهای سیاه و و اپلیکیشن های غیر معتبر زیان مالی می‌بینند.

مقدسه‌ایوبی‌

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1917b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا