نا‌آرامی در شهر های انگلستان در اعتراضات علیه مهاجرین

رسانه‌ها گزارش دادند که در جریان ناآرامی‌های دسته جمعی ناشی از اعتراضات به مهاجرین در انگلستان ، معترضان سعی کردند یک ساختمان هوتل دیگری را که گمان می‌رود محل اسکان مهاجرین باشد، به آتش بکشند. در همین حال دولت انگلستان پس از بازداشت ۱۵۰ نفر در جریان خشونت‌های خیابانی در شهرهای مختلف این کشور امروز «جلسه اضطراری کبرا» برگزار می‌کند.

اوایل روز یکشنبه 14 اسد، گاردین گزارش داد که معترضان به ساختمان هتل «هالیدی این اکسپرس» در شهر روترام انگلستان، جایی که گمان می‌رود مهاجرین در آن اسکان داده شده‌اند، حمله کردند.

از روز دوشنبه ٨ اسد که سه دختر نوجوان در شهر ساوت‌پورت به ضرب کارد کشته شدند، تبلیغات بسیار تند بر ضد مهاجرین در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. برخی از شخصیت‌های تندرو و گروه‌های راست افراطی بریتانیایی با استفاده از فرصت، موج اعتراضات را علیه مهاجرین به راه انداخته و در عین حال شعارها علیه مهاجرت و خارجی‌ها را شدت داده‌اند.

روز شنبه، ITV از آغاز تظاهرات صدها نفر در چندین شهر در انگلستان از جمله منچستر، لیدز، بلفاست و دیگر شهرها خبر داد. اعتراضات علیه هجوم مهاجران در چندین شهر در سراسر بریتانیا پس از حادثه ساوتپورت آغاز شد. در میان گزارش‌های تایید نشده مبنی بر پناهنده بودن عامل مهاجم، این امر باعث اعتراضات و درگیری‌هایی با پولیس شد.

برگزاری جلسه کبری توسط کابینه پس از آن تایید شد که کر استارمر، نخست‌وزیر، ضمن محکوم کردن حمله به هوتل محل اسکان پناهجویان در روترام گفت که با این ناآرامی‌ها «با حداکثر توان قانونی مقابله» خواهد کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا این ناآرامی‌ها را کار «اوباش راست‌افراطی» خواند و گفت «آنها پشیمان خواهند شد».

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2178b

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا