هشدار یک متخصص جلدی: این علامت روی پوست هشدار دهنده سرطان است

نیویارک پُست نوشته است، داکتر «اسکات والتر»، متخصص پوست دارای سرتیفیکیت هیئت مدیره در منطقه دنور، از 1.2 میلیون دنبال کننده خود در پلتفرم TikTok خواست که از علائم غیرعادی که ممکن است خبر از یک بیماری جدی داخلی باشد، آگاه باشند.

وبگاه الشرق الاوسط نوشت: «این داکتر متخصص گفت که رشد سریع موهای کوچک و سفید در جاهایی که معمولاً بدون مو هستند ممکن است به این معنی باشد که شما یک مریضی پوستی نادر به نام هیپرتریکوزیس مادرزادی (HLA) دارید».

والتر هفته گذشته توضیح داد: «لانوگو به عنوان موهای نرم و بدون رنگدانه تعریف می‌شود، شبیه به آنچه نوزاد پس از تولد با خود دارد اما در بزرگسالان، رشد این موها مانند یک تومور است، به این معنی که این یک اختلال ناشی از یک بیماری داخلی است. سرطانی که باعث می‌شود بدن به روشی خاص واکنش نشان دهد».

والتر گفت لانوگو روی گوش‌ها، گونه‌ها و بینی رشد می‌کند و با سرطان‌های ریه، سینه، رحم، روده بزرگ، رکتوم، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و تخمدان مرتبط است.

والتر توضیح داد: «نکته جالب این است که این علامت می‌تواند دو سال و نیم قبل از تشخیص سرطان باشد، به این معنی که می‌تواند اولین علامتی باشد که شما به این بیماری مبتلا هستید، مبتلا به این بیماری بسیار نادر است و من قصد ترساندن شما را ندارم، اما فکر می‌کنم این روش جالبی برای تشخیص است».

به گفته مرکز اطلاعات ژنتیک و بیماری‌های نادر، کمتر از ۱۰۰۰ شهروند امریکا معمولاً به این بیماری مبتلا می‌شوند که علائم آن شامل التهاب و تورم زبان، تغییر حس چشایی، اسهال و کاهش وزن است.

در یک مورد، زنی 68 ساله گزارش داد که احساس می‌کند زبانش می سوزد و موهای نازکی روی صورتش دارد. او پس از انجام رادیوتراپی به سرطان رکتوم HLA مثبت تشخیص داده شد.

داکتران خاطرنشان می کنند که اگر بتوانند سرطان را درمان کنند، ممکن است رشد مو متوقف شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1967b
دکمه بازگشت به بالا