والی سمنگان: هیچ‌کسی حق بی‌احترامی به شیعیان را ندارد

والی ولایت سمنگان از شیعیان و بزرگان اهل تشیع خواست که همبستگی میان مردم را تقویت کنند. او تاکید کرد که هیچ‌کس حق بی‌احترامی به شیعیان را ندارد.

ساکنان ولسوالی های دره صوف و خرم و سارباغ ولایت سمنگان بخش بزرگ شیعیان این ولایت را تشکیل می دهند. مسئولین حکومت محلی سمنگان در نشست تعارفی با شیعیان ساکن این ولایت خواهان همکاری و حمایت آنان از امارت اسلامی شدند.

مولوی عبدالرحمن کندوزی؛ والی امارت اسلامی در ولایت سمنگان در نشستی با بزرگان شیعه این ولایت گفت روابط و هماهنگی میان ملت و حکومت حایز اهمیت است و مردم باید اتحاد و وحدت خود را حفظ نمایند و دولت اسلامی طالبان خانه مشترک همه افغانستانی ها می باشد.

او افزود در نزد امارت اسلامی قومیت، نژاد و مذهب مطرح نیست؛ بلکه «همه افغانستانی و برادر هستیم» و طالبان در ۲۰ سال گذشته با فداکاری قربانی داده اند و اکنون زمان ایجاد حکومت اسلامی فرارسیده است.

وی مردم افغانستان را به همبستگی، اتحاد و برادری دعوت کرد و گفت: من از شیعیان و بزرگان اهل تشیع ولایت سمنگان می خواهم تا همبستگی را تقویت نمایند.

والی سمنگان اظهار داشت که نقش بزرگان قومی، عالمان دین و مردم در حمایت و تقویت نظام اسلامی مؤثر است و «من از مردم ولایت سمنگان می خواهم تا در کنار حکومت و نظام دولت اسلامی طالبان ایستاده و حضور داشته باشند».

مولوی کندوزی افزود: شیعیان بخشی از ملت افغانستان می باشند و هیچ کسی حق بی احترامی یا توهین به آنان را ندارد و ما هم از شیعیان می خواهیم تا در کنار نظام اسلامی ایستاده باشند.

در همین حال، شماری از بزرگان شیعه ولایت سمنگان خطاب به والی این ولایت گفتند: یگانه راه برون رفت از مشکلات موجود هماهنگی، همبستگی و همکاری مردم با حکومت و حکومت با مردم است و شیعیان سمنگان طبق منافع مردم در کنار دولت اسلامی طالبان حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا