واکنش جهان در پی ترور هنیه و اعلام آمادگی طالبان در جنگ با اسرائیل

واکنش جهان در پی ترور هنیه و اعلام آمادگی طالبان در جنگ با اسرائیل

چو عضوی به درد آورد روزگار_ دیگر عضو ها را نماند قرار

پیکره واحد انسانیت در ترور هنیه مصداق یافت
انسانیت پیکره واحدی است که هرگونه رنج و درد انسان‌ها در هر نقطه‌ی کره زمین سائر انسان‌های آزاده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. افراد انسان با همه کثرتى که دارد یک انسان هستند و افعال آنها با همه کثرتى که از نظر عدد دارد از نظر نوع یک عمل است که به اعمالى متعدد تقسیم مى‏شود، نظیر آب دریا که یک آب است ولى وقتى در ظرف‏هاى بسیارى ریخته مى‏شود چند آب مى‏شود، پس این آب‏ها که از نظر عدد بسیارند از نظر نوع یک آبند و در عین اینکه یک نوعند، آثار و خواص بسیار دارند و این آثار بسیار، وقتى آبها یکجا جمع مى‏شوند قوت و عظمت پیدا مى‏کند.
قضیه‌ی فلسطین و ترور اسماعیل هنیه ملت‌های آزاده جهان را به واکنش برانگیخت، محکومیت های گسترده جهانی در پی این ترور همچون کشورهای کوبا، برازیل، روسیه ترکیه و… موید پیکره واحد انسانیت است.

خون هنیه سبب یکپارچگی جوامع اسلامی

قرآنکریم مسلمانان را به حبل الله دعوت می‌کند، حبل الله همان قرآن مجید است که هرکس جوهره قرآن را در زندگی با خود داشته باشد مورد لطف و عنایت الهی قرار دارد، جهت انسجام و قوت مسلمین قرآن میفرماید و اعتصموا بحبل اللّه جمیعاً و لاتفرّقوا و اذکروا نعمة الله علیکم اذ کنتم اعداء فالّف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخواناً؛و همگی به ریسمان محکم الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید،و نعمت خداوند را بر خود به یاد آورید،آن گاه که دشمن بودید،پس میان شما یک دلی و مهربانی ایجاد نمود،تا اینکه به نعمت و لطف او با هم برادر شدید.
ترور شهید اسماعیل هنیه باعث گردید که مسلمانان به خود آیند و به دور از اختلافات مرزی، سلیقوی و ملیت‌گرایی حول محور حبل الله جمع گردند؛ چنانچه ما شاهد همدردی گسنرده ملل اسلامی بودیم، به عنوان مثال، سفارت جمهوری ترکیه در اسرائیل، پرچم اش را نیمه افراشته کرد که منجر به تنش دیپلماتیک میان دو کشور گردید، همینطور سائر کشورهای اسلامی جهت ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین پیام‌های تند و تلخی را به رژیم صهیونیستی حواله کردند.
تاکید قرآنکریم در دفع ظلم و تعدی
از آنجایی که امت مسلمه امت واحد و یکپارچه است، و قرآن همه مسلمانان را به دفع ظلم و تعدی از سایر مسلمین توصیه کرده است این یک وجیبه اسلامی است که باید به دفاع از ملت مظلوم فلسطین آماده شد.
قرآن میفرماید «…فَمَنِ اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ..، هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید به قدر ستمی که به شما رسانده است».
اعلان آمادگی طالبان در جنگ با اسرائیل
با افزایش جنایات اسرائیل، واکنش‌های طالبان با گذشت زمان جدی تر شده است، محکومیت شدید جنایات اسرائیل در پیام عیدی هبه الله آخند زاده و آویختن شال گردن مجاهدین فلسطین توسط نیروهای طالبان و بر افراشتن پرچم فلسطین در افغانسنان بیانگر موج شدید روحیه ضد صهیونیستی آنان است، اخیرا طالبان اعلام آمادگی کردند که در صورت لزوم نیروهای استشهادی را در جنگ با اسرائیل خواهد فرستاد.
همینطور در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران، مولوی عبدالکبیر معاون نخست وزیر طالبان در دیدار با وزیر داخله ایران اعلام کرد افغانستان همراه با جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم غزه حمایت می کند و چه بسا اگر با رژیم اشغالگر مرز مشترک داشتیم در دفاع از مردم مظلوم غزه وارد جنگ با صهیونیست ها می شدیم.
نتیجه:
از آنجایی که انسان یک پیکره واحد است و در این میان امت اسلامی یک امت واحد است همه‌ی ملل آزاده جهان و کشورهای اسلامی در قبال ترور اسماعیل هنیه نفرت و انزجار شان را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
قرآن مسلمانان را به دفع ظلم و تعدی دعوت کرده است به همین منظور کشورهای اسلامی هرکدام به نوبه‌ی خود در قبال دفاع از مردم غزه واکنش داشتند و در کوتاه مدت انسجام جوامع اسلامی در امر مبارزه با رژیم صهیونیستی تحقق پذیر است؛ چنانچه مقامات طالبان از اکنون جهت اعزام نیروهای استشهادی در جنگ با اسرائیل اعلام کردند و گفتند چه بسا اگر با اسرائیل مرز مشترک داشتیم وارد جنگ مستقیم می‌شدیم؛ لذا در نتیجه میتوان گفت زمینه‌های نابودی رژیم صهیونیستی فراهم شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2174b
دکمه بازگشت به بالا