واکنش های مردم افغانستان در پی حمله‌ی ایران اسراییل

در پی حملات موشکی چند روز قبل ایران به اسراییل، شماری زیادی از مسلمانان در سراسر جهان از جمله افغانستان ابراز خوشحالی و سپاسگزاری کرده است.

محمد جواد محسنی، محصل دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری سریع می‌گوید که حمله‌ی ایران به اسراییل یک اقدام کاملا به جا بود و ایران با این کار توانست مشت کوبنده‌ی به قاتلین صدها کودک و زنان بی‌گناه فلسطین بزند.

عطاالله خیرخواه، محصل نیز می‌گوید که زنده باد حق! کشور های مسلمان جهان شیعه و سنی در این زمان حساس باید همه دست به دست هم شوند، کشور های طرف جنگ را تنها نگذارد و کار دشمنان اسلام را یک سره کنند.

عبید امیری، کارمند یکی از ادارات در کابل می‌گوید که اقدام ایران در حالی که اکثر کشور های عربی در این زمان حساس در برابر ظلم و ستم و کشته شدن مردمان بی‌گناه فلسطین و لبنان سکوت کرده است، قابل ستایش است همین طور دیگر کشور های مسلمان نیز از ایران یاد بگیرد.

درهمین حال درکنار مردم، شماری از مقامات حکومت فعلی و پیشین افغانستان نیز به این اقدام واکنش نشان داده است از جمله امرالله صالح، معاون ریاست جمهوری پیشین در تویتی حمله‌ی ایران به اسراییل را تقدیر کرده و سکوت کشور ها به جنایات اسراییل را شرم‌اور دانسته و گفته است که ایران با حمله موشکی به اسراییل وقار و عزت را به جهان یاد داد.

هم‌چنان محمد نعیم وردک، معاون دفتر سیاسی حکومت سرپرست در دوحه این حملات موشکی را مشروع دانسته و گفته است که اقدام ایران یک پاسخ مشروع در برابر گروه جنایت‌کار اسراییل است.

این در حالی‌ست که چند روز پیش ایران در یک اقدام، نزدیک به دوصد موشک بالستیک به سمت اسراییل شلیک کرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2730b
دکمه بازگشت به بالا