واکنش ها به بازداشت بنیان‌گذار تلگرام

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، پاول دوروف، بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام، اواخر شب شنبه، توسط پولیس حمل و نقل هوایی فرانسه (ATM) در میدان هوایی لو بورژه در پاریس بازداشت شد. این تاجر روس، به همراه یک خانم و محافظش، با جت شخصی خویش از جمهوری آذربایجان به فرانسه وارد شده بود. دوروف دارای تابعیت فرانسوی است که آن را در سال 2021 به دست آورد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد روز، یکشنبه در این رابطه اعلام کرد: «در پی اطلاعات مربوط به بازداشت پاول دوروف، سفارت روسیه در پاریس بلافاصله اقدامات لازم را برای روشن شدن وضعیت این شهروند روس انجام داد، هرچند تاکنون هیچ‌گونه درخواستی از سوی نمایندگان این تاجر ارائه نشده است. ولی دیپلمات‌ها تلاش برای برقراری ارتباط با وی را آغاز کرده‌اند.»

ایلان ماسک، کارآفرین امریکایی، بامداد روز، یکشنبه، بازداشت پاول دوروف در فرانسه را «تبلیغی متقاعدکننده» برای اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده که آزادی بیان را تضمین می‌کند، توصیف کرد. ماسک در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این تبلیغی برای اصلاحیه نخست را ببینید. بسیار متقاعدکننده است.» این اظهار نظر در پاسخ به پستی بود که ادعا می‌کرد دوروف به دلیل عدم همکاری با مقامات فرانسوی بازداشت شده است.

این در حالی است که امروز تلگرام به طور رسمی به بازداشت دوروف واکنش نشان داده و خواستار تامین حقوق بشری شده اند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2382b
دکمه بازگشت به بالا