وزارت خارجه حکومت سرپرست: اقدام جدید امریکا، مانع پیشرفت روابط میان دو کشور است

خبرگزاری سریع: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست روز گذشته 20 میزان، با نشر رشته توییتی می‌گوید که اعلامیه اخیر ایالات متحده امریکا مبنی بر وضع محدودیت ویزا برای مقامات امارت اسلامی، مانعی برای پیشرفت روابط میان دو کشور است.

بلخی در ادامه می‌افزاید که این اعلامیه در حالی صادر می‌شود که در هفته جاری، مقامات بلندپایه دو طرف طی نشست‌های متعددی در دوحه درباره بسیاری از مسائل مورد نظر صحبت کرده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست، ایالات متحده باید با در نظرداشت گفتگوهای اخیر در دوحه، گام‌های مثبت بر دارد و در عمل نشان دهد که در پی تعامل سازنده است و چنین تصمیم‌ها بر روابط دو جانبه، تاثیر منفی می‌گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست در ادامه گفته است که موضوعات مورد اختلاف باید از مجرای دیپلماتیک حل شوند و روی چنین تصامیمی که به نفع دو طرف نباشد، باید دوباره غور صورت گیرد.

این در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا بامداد روز گذشته 20 میزان، با نشر توییتی گفته که ایالات متحده برای تحریم افرادی که در سرکوب زنان و دختران در افغانستان دست دارند، اقدام می‌کند.

وزیر خارجه امریکا در ادامه گفته است: “ما همچنان بر طالبان و دیگران فشار می‌آوریم تا به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی از جمله حق تحصیل همه مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران، احترام بگذارند.”

دکمه بازگشت به بالا