وزارت خارجه: گزارش اخیر شورای امنیت ملل متحد در رابطه به افغانستان حقیقت ندارد

وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان در اعلامیه‌یی گفته است که گزارش اخیر نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر افزایش فعالیت گروه های خارجی در افغانستان واقعیت ندارد.
وزارت خارجه کشور با رد این موضوع گفته است که “چنین گزارش های که در آن هیچ شواهد، اسناد و مدارک وجود ندارد و از زمانی که امارت اسلامی حاکمیت کامل کشور را حاصل کرده است، بهترین امنیت در افغانستان تامین شده است.”
در این اعلامیه آمده است که حکومت حاکم تمام تعهدات خویش در توافق‌نامه دوحه را عملی کرده است و از خاک افغانستان علیه کشوری تهدید نخواهد شد.
در همین حال، حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه به سریع می گوید که امارت اسلامی به کسی اجازه نمی دهد تا از خاک افغانستان علیه کشور دیگری تهدید متوجه شود و در مقابل، از دیگران نیز چنین توقع دارد.
آقای تکل افزود “امارت اسلامی به عنوان یک نظام مسوول، با استفاده از امکانات و فرصت های موجود نقش مثبت در امنیت و ثبات افغانستان، منطقه و جهان ایفا خواهد نمود.”
به گفته آقای تکل، سایر طرف ها به شمول شورای امنیت ملل متحد نیز از این حقایق را درک کند و در خصوص افغانستان اظهارات مسوولانه انجام دهند.
از سوی هم، شورای سازمان ملل متحد در گزارش گفته بود که عبدالله، پسر بن لادن رهبر شبکه القاعده در ماه اکتبر سال گذشته برای دیدار با رهبران حکومت حاکم در افغانستان رفته است.
این در حالیست که در ۱۵ آگست ۲۰۲۱ امارت اسلامی موفق شدند تا مراکز ولایت های افغانستان را یکی از پس از دیگری در کنترل خود آوردند.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا