وزارت دفاع امارت اسلامی: خواهان جنگ با همسایگان افغانستان نیستیم

خبرگزاری سریع: خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) روز گذشته ششم جوزا، گزارش داده است که در نتیجه درگیری میان مرزبانان این کشور با نیروهای امارت اسلامی در مرز با ولایت نیمروز، دو نیروی مرزی این کشور کشته و دو تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
ایرنا در ادامه به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی فراجا نگاشته است که در جریان این درگیری به نیروهای امارت اسلامی نیز «تلفات شدیدی» وارد شده، اما آمار مشخصی ارائه نکرده است.
وزارت دفاع امارت اسلامی اما نیروهای مرزی ایران را به آغاز تیراندازی متهم کرده است.
عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی این وزارت با نشر توییتی تاکید کرده است که امارت اسلامی خواستار جنگ با همسایگان افغانستان نیست و برای حل هرگونه مشکل، “گفتگو و مذاکره را راه معقول می‌داند.”
https://twitter.com/Omar_Mansoor7/status/1662466532956426241?t=rY2L4FBeyRIXzxKPXdPD6A&s=19
خوارزمی، در ادامه افزوده است: “بهانه‌جوی برای جنگ و اقدامات منفی به نفع هیچ یک از طرفین نیست.”
منابع مردمی در ولایت نیمروز نیز در گفتگو با رسانه‌ها گفته‌اند که یک غیرنظامی در این درگیری کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی ایران، امارت اسلامی را متهم کرده است که “بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حسن هم‌جواری، با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پوسته ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کرده‌اند.”
درگیری مرزی روز گذشته میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی درحالی صورت گرفته است که اخیراً تنش‌ها میان امارت اسلامی و ایران بر سر حق‌آبه دریای هلمند (هیرمند) بالا گرفته است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا