وزیر خارجه ایران: اسرائیل تهدیدی برای همه کشورها و منطقه است

امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای اماراتی، حضور اسرائیل در منطقه را تهدیدی برای همه کشورها و منطقه خواند و با اشاره به بحران یمن گفت: تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۳ دلو در تماس تلفنی با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو روابط دو کشور را مثبت و رو به پیشرفت توصیف کرد و گفت: دیدار و رایزنی های خوبی بین مقامات دو کشور برقرار شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران یمن اظهار داشت: ما معتقدیم تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حضور اسرائیل در منطقه را تهدیدی برای کل کشورها و منطقه خواند.

وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: باید تلاش کرد تا عوامل بحران آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه ۱۱ دلو در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر رئیس اسرائیل به امارات عربی متحده گفته بود: بحران آفرینی در ذات رژیم جعلی اشغالگر قدس است و تنها براساس بحران آفرینی، ترور، خشونت و خونریزی دوام می‌آورد و حیاتش را در هیمن بحران آفرینی‌ها می‌بیند. جمهوری اسلامی ایران نه تنها اقدامات برخی کشورها که در مسیر عادی سازی انجام می‌دهند را محکوم می‌کند بلکه توصیه می‌کند هر چه زودتر ندای بیدار ملت‌های خودشان را بشنوند و به این تفرقه افکنی‌ها در جهان اسلام و دنیای عرب پایان دهند برای آینده منطقه بسیار بهتر است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا